دولت بجای پرداختن به موضوع کنسرت و موسیقی بفکر دغدغه های اصلی مردم از جمله اشتغال و تورم باشد.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۶۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه های این هفته نمازجمعه اصلاندوز اظهار کرد:کنسرت و موسیقی از جمله موضوعاتی است که همواره در حوزه فرهنگ و هنر در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر آموزه های اسلامی است مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه حتی مراجعه عظام و رهبر معظم انقلاب در مباحث علمی به حد و حدود شرعی آن به لحاظ مبنایی پرداخته اند افزود:البته کنسرت و موسیقی باید در چارچوب شرع و قوانین جاری کشور به ویژه با رعایت حرمت و حریم های فرهنگی و اجتماعی به دور از حاشیه های مرموز اجرا شود والا اگر بنا باشد بنام موسیقی و کنسرت،قبح شکنی و بی حرمتی نسبت به باورها و اعتقادات و اخلاقیات مردم صورت پذیرد یقینا شرعی و دینی نخواهد بود.

امام جمعه اصلاندوز خاطرنشان کرد:رسانه های خارجی مخصوصا داخلی هم زبان با آنها به بهانه کنسرت و موسیقی ارزشهای اعتقادی و شرعی و غیرت ملی را به سخره می گیرند تا جایی که در قبله گاه تشییع در مشهد مقدس هم شاهد برگزاری انواع کنسرت ها هستیم.

حجت الاسلام اسدزاده در واکنش به اظهارات وزیر کشور گفت:طبق گفته وزیر کشور تنها یک درصد کنسرت هایی که بدلیل نداشتن شرایط لازم اجرای آن لغو شده است .اما این درحالی است که وی 99 درصد کنسرت های در حال اجرا را ندیده و یا نمی خواهد ببیند.

وی با بیان اینکه انتظار این است که دولت بجای پرداختن به موضوع کنسرت و موسیقی بفکر دغدغه های اصلی مردم از جمله اشتغال و تورم باشد افزود:آیا واقعا مشکل کشور ما کنسرت و اجرای آن است؟چه کسانی به رییس جمهور اطلاعات غلط و مشاوره های جهت دار و مشکوک می دهند؟

خطیب جمعه اصلاندوز گفت:بیکاری،تورم،گرانی سرسام آور کالا و خدمات،تعطیلی پی در پی شماری از کارخانه های بزرگ و مراکز تولید،قاچاق کالا و حقوق های نجومی برخی از مدیران دولتی از مشکلات کشور هستند که دولت باید به اینها بپردازد.

وی به دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:دنبال کردن کارهای جهشی و کارهای ریشه ای در اقتصاد،مشوق های صادراتی،مبارزه جدی با قاچاق و امحا کردن آنها،اقتصاد دانش بنیان،سیاست خارجی و فعالیت درست دیپلماسی،استفاده از ظرفیت دیپلماسی در اقتصاد مقاومتی،شفافیت در دیپلماسی و برجام از توصیه هایی بود که رهبر معظم انقلاب به آنها تاکید کردند.

حجت الاسلام اسدزاده افزود:مقام معظم رهبری همچنین دولت را به دوری از مباحث انتخاباتی توصیه کردند و افزودند:دولت نباید به هیچ وجه خود را سرگرم بحث‌های انتخاباتی کند بلکه باید تا آخرین روز کاری، برای کار، تلاش و حل مشکلات برنامه ریزی کند و بهترین تبلیغ برای دولتِ در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است.

وی با بیان اینکه دولت نباید حرکت انتخاباتی انجام دهد گفت:با توجه به شعار امسال بنام "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" دولت باید در این زمینه تلاش کند تا مشکلات عمده کشور حل و فصل شود.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه به پیام رهبر معظم انقلاب به کاروان ورزشی و بخصوص مدال آوران و به پهلوانانی که بر اثر نادآوری ها از مدال محروم شدند اشاره کرد و گفت:همچنین پیام ایشان به صورت جدی متوجه زنان ورزشکاری هم بود که ورزش بهانه ای برای دور شدن آنها از ارزش حجاب نشده است.

وی همچنین با اشاره به خودنمایی لباسها و مانتوهای پشت نویسی شده با کلمات و جملات مستهجن در کشور و بخصوص در شهر اصلاندوز گفت:خانواده ها نسبت به پوشش فرزندان خود حساس باشند و بخصوص زنان و دختران از پوشیدن چنین لباسهایی خودداری کنند چرا که یکی از اهداف دشمنان نفوذ در اعتقادات و باورهای جوانان است که باید در این زمینه جدی و آگاه باشند.

حجت الاسلام اسدزاده،اسراف در مصرف آب شرب در منطقه را نگران کننده دانست و تصریح کرد:مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا در آینده مشکل کم آبی نداشته باشیم.

وی همچنین به فرا رسیدن روز دحوالارض گسترش یافتن زمین اشاره کرد و گفت:روز دحوالارض روزی است که دران رحمت خداوند فراگیر شده و زمین گسترش می یابد کعبه نصب شده و حضرت آدم(ص) به زمین فرود آمده است.

امام جمعه اصلاندوز ذکر و دعاخواندن،انجام غسل به نیت روز دحوالارض،دو رکعت نماز،خواندن دعای مخصوص،زیارت حضرت امام هشتم،روزه گرفتن و احیا و شب بیداری را از آداب و اعمال روز دحوالارض عنوان کرد.

حجت الاسلام اسدزاده ،با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت از فرماندار پارس اباد و بخشدار اصلاندوز بخاطر زحمات شبانه روزی برای حل مشکلات مردم و پروژه های عمرانی و خدماتی قدردانی کرد و گفت:در هفته دولت شاهد افتتاح چندین پروژه و کلنگ زنی در بخش بودیم که زحمات زیادی برای بهره برداری از آنان کشیده شده و در آینده نیز خواهد شد.

ارسال نظرات