به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر به دست منافقین؛
برای خدمت به مردم، ولایت پذیری و کار صادقانه میتواند 1 سال و 18 روز تلاش فرد را تبدیل کند به یک عنصر ماندگار در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی
کد خبر: ۸۷۳۴۳۵۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ در تاریخ 8 شهریور سال 1360، محمدعلی رجایی رئیس‌جمهوری و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر وقت، به همراه گروهی از اعضای هیئت دولت در پی وقوع انفجاری تروریستی در دفتر نخست‌وزیری به شهادت رسیدند.

 امید به ایجاد جامعه ای اسلامی، نخستین و مهم ترین هدف شهید رجایی در تمام دوران حیات فردی و اجتماعی او بود، چه آن روز که به عنوان معلمی ساده، تعلیم نوجوانان و جوانان این کشور را بر عهده داشت و چه آن روز که با آراء چهارده میلیون نفر به عنوان رئیس جمهوری برگزیده شد، هیچ گاه جز در مسیر تعالیم اسلام و اهداف متعالی آن گام برنداشت.

شهید رجایی، ولایت فقیه را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی می دانست و همه را به حمایت از آن سفارش می کرد: "آنچه که ما فریاد می کنیم این است که رهبری در ایران صرفا باید به ولایت فقیه باشد ولو این که بسیاری از روشن فکران و بسیاری از کسانی که محتوای انقلاب اسلامی ما را در نیافته اند، این مطلب عظیم و این دستاورد مشترک انقلاب ما را در نیابند."

فعالیت ها و خدمات شبانه روزی شهید باهنر نسبت به نظام اسلامی و مردم شهیدپرور، هیچ گاه او را از توسل و عرض ادب به پیشگاه مقام رسالت و ولایت باز نمی داشت؛ چرا که وی موفقیت خویش را مرهون همین توسلات می دانست، بدین ترتیب وی کوچک ترین سوء ادب و کژاندیشی را نسبت به این خاندان، شایسته چشم پوشی نمی دانست.

یکی از ویژگی های اخلاقی شهید باهنر نظم ایشان بود، با نگاهی هرچند گذرا تأثیرعمیق نظم در زندگی سراسر افتخار ایشان در صحنه های علم و عمل، به راحتی نمایان می شود، از دیگر صفات پسندیده آن شهید، صبر ایشان در مقابل ناملایمات و مشکلات بود، او در برابر مشکلات هرگز عصبانی نمی شد بلکه همواره با صبر و متانت آنها را حل می کرد و از کنارشان به راحتی می گذشت.

راز ماندگاری دولت شهید رجایی

موضوعی که در مورد زندگی شهید رجایی وجود دارد نپرداختن به ویژگی های شخصیتی وی در بین نسل جوان امروزی است، اخلاص، تقوا، صداقت و ساده زیستی شهید رجایی از جمله ویژگی هایی است که به دست فراموشی سپرده شده و کمتر مسئولی در حال حاضر مانند رجایی، پرکار و ناشناخته است.

چه طور مثل او باشیم

کسی که بر سر کار می آید باید به معنای واقعی مردمی باشد بدین معنا که از توده مردم باشد همان طور که امام (ره) می فرمایند: وقتی جنگ می شود توده مردم می روند اگر کسی بخواهد مشی این شهید را ادامه دهد اول باید از خود همین مردم باشد و اگر بخواهد مشی اشرافی داشته باشد ادامه راه برایش خیلی سخت خواهد بود.

 بنی صدر هم این گونه می گفت اما بنی صدر در بین مردم بزرگ نشده بود و نمی توانست نیروهای اشرافی را از خود دور کند وقتی که برای اینکه رای بیاورد صحبت ها و مسائلی طبقات پایین جامعه را مطرح کرد در هنگامی که رای آورد به سمت حکومت شاهانه رفت و بساط شاهی را پهن کرد و اگر چند سال رئیس جمهور بود با شاه فرقی نداشت برای اینکه ذات مردمی نداشت و در فرانسه درس خوانده و به اینجا آمده بود بعد هم که به ایران آمد با مردم زاویه پیدا کرد.

پس شرط اول مردمی بودن است و شروط بعدی هم در وصیت نامه امام (ره) آمده است و شاخص ها را اگر در بیاوریم از وصیت نامه ایشان مشخص است امام (ره) صراحتا فرمودند: اگر انقلاب دست نااهلان باشد یک شبه به انقلاب ضربه می زنند یا با دشمن معامله می کنند امام (ره) کسی را می خواست که ویژگی های آن در بیانات ایشان هست و شهید رجایی این گونه بود رهبری هم امروز روی آن ویژگی ها تاکید می کنند.

 

آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) در مورد خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر فرمودند:

"من، شهید رجایی را به عنوان یکی از اسوه های بزرگ تقوا و اخلاص و ایمان می شناسم، این دو عنصر خدمتگزار (رجایی و باهنر) را باید به عنوان عناصر فراموش نشدنی در تاریخ دولت و انقلاب خودمان همواره به یاد داشته باشیم"


"این دو بزرگوار، حقاً و انصافاً، از عناصر برگزیده و برجسته این کشور و نظام بودند. امتحان داده و دلسوز و مردمی بودند. وجودشان با آرمان های انقلاب آمیخته بود. طعم سختی ها را چشیده بودند. دوران مجاهدت و مبارزه برای پیروزی اسلام را با توفیقات و سربلندی پشت سر گذاشته بودند. همه اینها ارزش هایی بود که در این عزیزان وجود داشت، شهیدان رجایی و باهنر، حقیقتاً دو نمونه برجسته از یاران انقلاب و امام بودند."

محمد علی رجایی در 13 مرداد سال 60 رئیی جمهور رسمی و قانونی ایران شد ودر 8 شهریور که به دست منافقین تروریست به شهادت رسید که در جمع 26 روز به مردم خدمت کرده است.

برای خدمت به مردم، ولایت پذیری و کار صادقانه میتواند 1 سال و 18 روز تلاش فرد را تبدیل کند به یک عنصر ماندگار در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران و به دور از کژ اندیشی ها ، راه خدمت صادقانه را پیش گرفت و تنها برای پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی که جز خدمت به مردم نیست قدم برداشت تا برای همیشه در تاریخ ماندگار ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها