خبرهای داغ:
رزمندگان مقاومت لبنان موفق شدند با استفاده از سلاح سنگین و موشک، مواضع، استحکامات و محل استقرار عناصر مسلح گروه تروریستی تکفیری جبهه‌النصره در بلندی‌های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه را هدف بگیرند.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۶۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، در این حمله رزمندگان مقاومت که در منطقه « ضهر الهوی» بلندی های شهرک عرسال صورت گرفت، تعدادی از عناصر جبهه النصره به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

براساس این گزارش ، نیروهای ارتش لبنان هم با استفاده از توپخانه تحرکات مشکوک عناصر مسلح عضو گروه های تروریستی تکفیری را در بلندی های شهرک عرسال گلوله باران کردند و خسارت های سنگینی به این گروه ها وارد شد.
 

انهدام باند داعشی در شمال لبنان
نیروهای امنیت عمومی و ارتش لبنان در چارچوب جنگ پیش دستانه علیه تروریسم در شمال لبنان از شهر عکار تا طرابلس و دیگر مناطق لبنان، موفق شدند با رصد و کنترل باندهای داعشی ، یک باند را شناسائی و منهدم کنند.

 

باند داعشی متلاشی شده، شرگرم تشکیل باندهای خفته دیگر، جذب جوانان لبنانی برای جنگ در سوریه و یا فراردادن عناصر تحت تعقیب به سوریه بود.

 

این گزارش حاکی است که نیروهای امنیتی ارتش لبنان دیروز با یورش به منزلی در شهرک رجم عیسی در منطقه وادی خالد نزدیک مرزهای لبنان و سوریه یک باند چهار نفری سوری را بازداشت کردند که یک تبعه سوریه معروف به « ابوبلال القبوط» سرکرده آن بود.

 

باند القبوط ، جوانان لبنانی را جذب و آنها را برای پیوستن به داعش به سوریه می فرستاد و در مقابل هر شخص بین یک هزار تا سه هزار دلار دریافت می کرد.

 

نیروهای امنیت عمومی هم یک عنصر با تابعیت فلسطینی و با نام « ا.ن» را در خانه اش در شهر طرابلس در شمال لبنان بازداشت کردند.

 

ماموریت این عنصر (40 ساله) جذب جوانان لبنانی برای پیوستن به داعش بوده است و پیشتر هم به اتهام تشکیل گروه مسلح وابسته به القاعده بازداشت شده و حدود چهارسال در زندان رومیه بوده است.
 

هشدار امنیتی
روزنامه لبنانی السفیر نوشت: همزمان با تحولات در شمال سوریه ، منابع رسمی لبنانی ذیربط از طرف های آمریکائی بسیار آگاه این پیام را دریافت کرده اند که « با شمارش معکوس برای شروع عملیات در موصل عراق و آماده سازی ها برای شروع نبرد الرقه سوریه که سخترین مرحله جنگ علیه تروریسم است، ارتش لبنان باید اقدامات نظامی در مرزهای شرقی را تقویت و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی آن باید فعال شوند و با دیگر دستگاه های نظامی و امنیتی هماهنگی کنند.
 

رضایت فرمانده ارتش لبنان از اوضاع امنیتی
السفیر همچنین به نقل از ژنرال« جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان ، اوضاع امنیتی این کشور را خوب و به طور نسبی اطمینان بخش بخش خواند.

 

ژنرال قهوجی درعین حال تاکید کرد که با وجود این اطمینان نسبی ، احتمال مشکلات امنیتی وجود دارد اما این احتمال زیاد نیست.

 

فرمانده ارتش لبنان خاطرنشان کرد که نیروهای نظامی و امنیتی لبنان همواره در کمین عناصر تروریستی هستند و با تمام قدرت و امکانات خود از لبنان و مرزهای آن از عکار در شمال تا بیروت ، صیدا ، جبل لبنان و بقاع و الناقوره در جنوب دفاع می کنند.

 

وی تصریح کرد: با وجود اختلاف های سیاسی در باره انتصاب فرماندهان امنیتی و نظامی ، نیروهای ارتش و امنیتی امروز برای دفاع از لبنان در بهترین وضعیت خود قرار دارند و به ماموریت های خود اهتمام ویژه دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها