مطالبه عمومیِ «برائت روحانی از فتنه گران»
روحانی از آنجایی که می داند دولت تدبیر و امید فاقد پایگاه اجتماعی است دولتش را رحم اجاره ای می داند و خوب می داند که در صورت جدا شدن بدنه اصلاحات از اعتدال، قطعا نخستین رئیس جمهور چهار ساله ایران خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۶۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، ایمان ترکاشوند کارشناس ارشد ارتباطات و فعال رسانه در هفته نامه 9 دی نوشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غرب که الگوی ناب اسلامی را به عنوان گفتمانی در مقابل لیبرال دموکراسی می دانست، به طور همه جانبه سعی در مخدوش کردن  و براندازی این نظام داشت تا مانع از الگودهی انقلاب ایران به دیگر ملت های جهان برای شکستن ساختار از پیش تعیین شده نظم جهانی شود. اما ناکامی‌های پی در پی، این کشورها را وادار کرد که راهبرد تعدیل و تغییر رفتار را ترجیح دهد و این در حالی است که فتنه 88 باعث شد تا آمریکا تصور کند فرصت برای بازگشت به راهبرد اصلی و احیانا تحقق آن فرارسیده است بنابراین با آغاز اردوکشی‌های خیابانی و آشوب‌های پس از انتخابات 88 در تهران، به حمایت صریح از آن پرداختند.

غربی ها حضور اصلاح طلبان را بر مسند قدرت اجرایی ایران را دورانی طلایی می دانستند؛ جرج بوش نیز هنگام ترک کاخ سفید، دوران حاکمیت اصلاح طلبان را دورانی خوش خواند و از بابت به پایان رسیدن آن ابراز تأسف کرد، آمریکا و متحدانش به این نتیجه رسیده بودند که بهترین و کوتاهترین روش برای ایجاد تغییر در رفتار ایران اسلامی، سرمایه گذاری بر روی جریان ساختارشکن و غرب گرای داخل ایران است. 

ظاهر قضیه فتنه 88 اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری با ادعای واهی تقلب بدون هیچ گونه دلیل و مدرک محکمه‌پسند بود که با استفاده از روش‌های غیرقانونی و کشاندن اعتراضات به سطح خیابان‌ها به وقوع پیوست ولی عملا براندازی نظام و مقابله با جمهوری اسلامی در دستور کار مخالفین داخلی و معاندین خارجی قرار گرفت و به باور بسیاری از صاحبنظران، شروع فتنه 88 از نامه بدون سلام هاشمی رفسنجانی آغاز شد؛ 

نامه ای که در آن هاشمی به صراحت اعلام کرده بود، آتشفشان هایی در حال شکل گیری است:

"بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم".

فتنه و زنده نگه داشتن خاطرات تلخ و تجربیات 88، به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب همیشه از آن سخن به میان می آورند و به حساسیتشان در این مورد اشاره می کنند. شکی نیست آنچه بیش از هر چیزی فتنه 88 را از سطح یک تهدید ملی خارج کردو در یک مهندسی معکوس، آن را به ابزاری برای تامین امنیت کشور تبدیل کرد، بیانات روشنگرانه امام امت بود که به دنبال خود بسیج ملی را برای دفاع از آرمان های نظام برانگیخت. امام خامنه ای از روزهای نخست فتنه 88 تا کنون، در سخنرانی های متعدد به روشنگری در این زمینه پرداخته اند. 
 
امام خامنه ای: بنده روی مساله فتنه حسّاسم

رهبر معظم انقلاب امسال نیز در دیدار با تشکل های دانشجویی بار دیگر مساله فتنه را یکی از حساسیت های خود برشمردند و خاطرنشان کردند: "درباره‌ی مسائل کشور، یکی از چیزهایی که خیلی مهم است که حالا نمیشود از این بگذرم و باید بگویم [این است که] رسم شده که از امام و نظام و انقلاب دم بزنند امّا با کسی هم که می گوید «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» همکاری کنند یا از او حمایت کنند؛ این نمیشود. موضع بنده در این مورد کاملاً صریح است."

ایشان افزودند: «من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنّتی و از این حرفهایی که می زنند، مطرح نیست؛ من به این اسمها اصلاً اهمّیّتی نمیدهم و توجّه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ امّا روی مسئله‌ی فتنه حسّاسم. حالا البتّه اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند امّا یک عدّه‌ای سردمداری میکردند، یک عدّه هم سوءاستفاده کردند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید میکردند که نکردند، حالا هم یک عدّه‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرف‌داری از امام و طرف‌داری از نظام و طرف‌داری از انقلاب هم بزنند! این نمیشود، این قابل قبول نیست. این پدیده‌ی بسیار بدی است، پدیده‌ی زشتی است، این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم.»
 
روحانی: ممکن است سخنانی بگویم که به مذاق خیلی ها خوش نیاید

سخنان رهبر انقلاب در حالی بیان شد که رئیس جمهور حسن روحانی در سال 92 گفته بود: «اگر همچنان بعضی ها اصرار کنند که از لفظ فتنه در این رابطه استفاده کنند بنده هم مجبور می شوم خیلی از مسائل را که صلاح نمی بینم در این مقطع آن را بازگو کنم و به زبان بیاورم، که ممکن است به مذاق خیلی ها خوش نیاید.»

این اظهارات به وضوح، نسبت حسن روحانی را با فتنه از زبان خوش مشخص می کند؛ سال 92 حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد، زمانی که یکی از دانشجویان از او پرسید موضع شما در مورد اتفاقاتی که در انتخابات سال 88 افتاد چیست، گفت: «اگر می خواهیم به علت بروز اتفاقات 88 که از آن به عنوان فتنه یاد می شود پی ببریم باید به دنبال ریشه های این اتفاق باشیم که مسئله اساسا از کجا شروع شد؟ آیا غیر از این بود که در مناظره تلویزیونی به کاندیداها علنا تهمت زده شد و صدا و سیما هم موضع مشخصی نگرفت؛ و حتی به کاندیداهای مورد اتهام هم درآن مقطع و پیش از برگزاری انتخابات؛ اجازه دفاع از خود را ندادند که اگر این اجازه را می دادند نتیجه انتخابات جور دیگری رقم می خورد.»

امام خامنه ای هفته گذشته در دیدار با ائمه جماعات استان تهران بار دیگر به مسأله فتنه پرداختند. ایشان فرمودند:«در ایّام فتنه در سال ۸۸ در اوّل کار، بنده یکی از این سران فتنه را خواستم و به او گفتم که آقاجان، این کاری که شما شروع کرده‌اید و دارید میکنید، دست بیگانه‌ها خواهد افتاد و دشمن از این استفاده خواهد کرد؛ شما حالا بظاهر درون نظام هستید، با نظام هستید و به قول خودتان دارید یک اعتراض مدنی -من‌باب‌مثال یک اعتراض به انتخابات- میکنید امّا این کاری که دارید میکنید مورد استفاده‌ی دشمنانِ اصل نظام قرار خواهد گرفت؛ گوش نکرد؛ یعنی نفهمیدند که چه داریم میگوییم؛ حالا البتّه این نگاه خوشبینانه‌ی بنده است که میگویم نفهمیدند، بعضی هم ممکن است جور دیگری فکر کنند. وارد شدند؛ بعد دیدید از درونش چه درآمد؛ گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». خب، حالا عذر بیاوریم که اینها که یک مشت جوان بودند، یک چرندی، یک حرف بی‌ربطی گفتند؛ نه، این‌جوری نیست. اگرچنانچه در زیر عبای بنده کسی حرفی بزند که من با آن مخالفم، خب بایستی او را از زیر عبایم بیرون کنم؛ بایستی اعلام کنم که مخالفم وَالّا به‌حساب من گذاشته خواهد شد؛ همه‌ی وزن و وزانتی که صاحب عبا دارد، پشتوانه‌ی آن حرف خواهد شد. حرف، اینها است؛ ببینید! نگاه به مسائل جاری، این‌جوری باید باشد؛ بصیرت سیاسی که ما میگوییم یعنی این. بفهمیم که چه کسی دارد ما را به کجا میبرد، به کجا دعوت میکند، به کجا میکشانَد.»

اکنون علی رغم گذشت هفت سال از ایام فتنه همچنان ضرورت دارد از خواص و مسوولینی که در موضع اتهام حمایت از فتنه و سکوت در برابر فتنه قرار گرفته اند، مطالبه کنیم که نسبت خود را با این قضیه روشن کنند. جا دارد که برخی مدعیان اصولگرایی برای این آقایان هم روزشمار ولایتمداری بگذارند.
 
جزئیات دیدار رئیس جمهور با یکی از سران فتنه/ رونمایی از رابطان رئیس جمهور و یکی از سران فتنه

شاید این تازه ترین اظهار نظر درباره نحوه ارتباط روحانی و تیمش با رئیس ممنوع التصویر اصلاحات باشد. سید حسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات هفته گذشته در گفت و گو با آرمان در پاسخ به این سوال که کانال ارتباطی اصلاح‌طلبان با آقای روحانی کیست؟ پیغام‌های اصلاح‌طلبان و دولت از چه طریقی ردوبدل می‌شود؟، گفت:«بیشتر اوقات در دیدارهای رو در روی رئیس دولت اصلاحات با آقای روحانی مسائل مهم مطرح می‌شود. با این وجود در برخی اوقات اصلاح‌طلبان مسائل خود را از طریق آیت‌ا... هاشمی یا آیت‌ا... سید حسن خمینی با آقای روحانی در میان می‌گذارند. از سوی دیگر افرادی مانند آقای موسوی لاری در برخی اوقات با آقای روحانی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. در برخی اوقات نیز اصلاح‌طلبان با آقای جهانگیری جلسه برگزار می‌کنند و در این جلسات درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو و رایزنی صورت می‌گیرد.»
 
تطهیر فتنه برای کسب بدنه رأی اصلاح طلبان!؟

اما این دیدارها برای چیست؟ آیا هدف روحانی و تیمش فقط تطهیر فتنه و سران فتنه است یا منافع شخصی و اعتدالی خود را نیز در گرو دیدار و مشورت و هم کاسه بودن با اصلاح طلبان می دانند؟ در روزهای گذشته شاهد بودیم که اصلاح طلبان و تئوریسین های آنها با تهدید و فشار به دنبال سهم خواهی از دولت بودند و روحانی را تهدید کردند که اگر با اصلاح طلبان کنار نیاید در انتخابات 96 او را حمایت نمی کنند و از گزینه های آلترناتیو خود نام برده بودند و پروژه عبور از روحانی را به نوعی آغاز کردند. با هم ذات پنداری های حسن روحانی با سران فتنه، بعید نیست که تطهیر فتنه گران یکی از بزرگترین اهداف رئیس جمهور است چنانکه آقای نوبخت در مصاحبه ای که هفته گذشته با روزنامه اعتماد داشته اشاره کرده بود:«روحانی قضیه حصر را فراموش نکرده است.»

 جناب دکتر روحانی از آنجایی که می داند دولت تدبیر و امید فاقد پایگاه اجتماعی است دولتش را رحم اجاره ای می داند و خوب می داند که در صورت جدا شدن بدنه اصلاحات از اعتدال، قطعا نخستین رئیس جمهور چهار ساله ایران خواهد شد. اما این نکته را هم باید به اعتدالیون مشفقانه متذکر شد که فتنه و فتنه گران، منفور عموم مردم هستند؛ یوم الله 9دی تودهنی محکمی از سوی عموم ملت ایران برای حرمت شکنان بود. تودهنی به کسانی که آرزوی براندازی نظام را در سر می پروراندند.

 آقای روحانی کسانیکه مستقیم یا غیر مستقیم در معرکه خائنانه فتنه 88 نقش داشتند چه نظام اسلامی با آنها برخورد کرده باشد و چه انکه از رافت نظام اسلامی بهره برده و با او برخورد نشده باشد قابل اعتماد نیستند.

مردمان این سرزمین، کسانی هستند که در تبعیت از ولی امر مسلمین جهان از یکدیگر سبقت می گیرند آنجا که ایشان فرمودند: هرچند نظام جمهوری اسلامی معطل این خود خواص پندارها نمی ماند و با وجود مردم بصیر حاضر در صحنه، تکلیف فتنه 88 و هر اتفاق آسیب زای دیگری را معلوم کرده و می‌کنند.

ارسال نظرات