خبرهای داغ:
وزیر کشور گفت: لایحه نظام جامع انتخابات تقدیم دولت شد، این لایحه بزودی در هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۷۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر جمعه در پایان دومین روز سفر خود به گلستان در جمع خبرنگاران همچنین به کشف سالانه حدود 530 تن مواد مخدر در ایران اشاره کرد و گفت: همه ساله حدود 70 درصد تریاک، 60 درصد مرفین و 17 درصد هروئین دنیا در مرزهای ایران از سوداگران مرگ کشف می شود.

وی افزود: میزان بالای کشف مواد مخدر در مرزهای ایران در حالی به دست می آید که کشفیات دنیا در حد 200 تا 300 کیلوگرم است و این موضوع نشان از قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان دارد.

رحمانی فضلی به گردش مالی 60 میلیارد دلاری مواد مخدر و تجارت پرسود و وسوسه انگیر آن اشاره کرد و اظهار داشت: ایران به علت هم مرزی با 2 کشور ناامن که تولید مواد مخدر در آنها به علت ورود کشورهای غربی متجاوز به 40 برابر افزایش یافته است، در صدر مبارزه با مواد افیونی قرار دارد.

رییس شورای امنیت کشور با بیان اینکه باید علاوه بر مرزهای خودمان از مرزهای همسایه به علت ناتوانی آنها در تامین امنیت حفاظت کنیم و این کار سختی است؛ گفت: برنامه های فراوانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داریم و سالانه حدود شش هزار نفر درگیر این موضوع در ایران هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به برخی برنامه ها با مقابله با ترانزیت مواد مخدر از طریق ایران گفت: در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان امکانات جدیدی را در نظر گرفته ایم تا بتوانیم بیشتر کنترل و رصد داشته باشیم.

وی افزود: معتادین در کشور بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر هستند که حدود 60 هزار نفر آنها معتادین متجاهر هستند و بقیه وضعیت بدی ندارند؛ پارسال 750 هزار نفر را ترک دادیم.

وزیر کشور گفت: طرح پیشگیری را دنبال می کنیم و سعی داریم هیچکس معتاد نشود تا به مرحله ترک برسد و البته بحث اجتماعی کردن مواد مخدر را با کمک همه اقشار جامعه دنبال می کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در این طرح اقشار مختلف و رسانه ها به کمک آمده تا مشکل (مواد مخدر) ریشه ای در جامعه حل شود.

وزیر کشور همچنین درباره قانون انتخابات گفت: ما قانون جامع انتخابات نداریم و مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست کلی را تدوین کرده اما هنوز ارایه نشده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در این بین وزارت کشور نظام جامع انتخابات را به صورت لایحه دیروز تقدیم دولت کرد که به زودی مورد بررسی قرار گرفته و به مجلس ارسال می ‎شود و امیدواریم تصویب شود تا قانون جامع انتخابات داشته باشیم.

وی درباره رویکرد دولت در بحث احزاب و گروه های سیاسی، گفت: نشاط و تحرک خوبی در احزاب وجود دارد و از هشت هزار حزبی که در کشور فعال هستند 30 تا 35 درصد آنها در این دولت ثبت شده اند و خانه احزاب که حدود 10 سال تعطیل بود در همین دولت دوباره راه اندازی شد.

وزیر کشور به انتخابات گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: 2 انتخابات با قوانین متفاوت به مرحله اجرا در آمد و بیش از 12 هزار نفر ثبت نام کردند که 2 برابر دوره های گذشته بود؛ 62 درصد مشارکت در کشور رقم خورد که آمار خوب و چشمگیری بود و از نظر امنیتی هم بسیار بالا بود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در هر انتخابات کشور میانگین 12 نفر کشته داشته ایم که در آخرین انتخابات برگزار شده هیچ موردی گزارش نشد.

وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده گفت: این انتخابات در 29 اردیبهشت برگزار می شود و ثبت نام ریاست جمهوری در فروردین ماه خواهد بود و زمان تبلیغات هم 20 روزه است که البته بیشتر در پایتخت متمرکز است اما انتخابات بزرگ شورای شهر و روستا را داریم که ثبت نام آن در اسفند ماه خواهد بود و همه حتی روستاها هم درگیر خواهند بود.

رحمانی فضلی درباره بحث ترافیک در کلان شهرها هم گفت: برای حل این مشکل قطار شهری بهترین گزینه است که برنامه ریزی لازم در وزارت کشور در دست انجام است.

وزیر کشور با بیان اینکه 2 هزار واگن شهری طی پنج سال آینده به ظرفیت قطارهای شهری کشور افزوده می شود، گفت: آلودگی صوتی و ترافیک یکی از معضلات جوامع شهری است و تنها چاره شهرهای ما استفاده از مترو است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: طی پنج سال آینده 1250 واگن به شهر تهران افزوده می شود و 1005 واگن هم به کلان شهرهایی مانند مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز اختصاص خواهد یافت.

وی به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مسئولیت نظارت و اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی در استان ها بر عهده وزارت کشور است و عملکرد استان ها در این بخش بررسی می شود.

وی یکی از اهداف سفر خود به گلستان را بررسی و ارزیابی عملکرد استان در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: این موضوع در جلسه شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز مورد بحث و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور تصریح کرد: اعتقاد داریم که باید اختیارات استان ها بیشتر شود و از نظر من همه استان ها می توانند از نظر اقتصادی و درآمدی خودکفا شوند.

رحمانی فضلی گفت: همواره یکی از گله مندی استانداران کم بودن اختیارات بوده است که 100 اختیار هیئت دولت را برای استان ها گرفتیم تا توان و ظرفیت مناطق را افزایش دهیم.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت مرز و گمرک اینچه برون در استان گلستان به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه ابراز امیدواری کرد که با تصویب منطقه آزاد اینچه برون از سوی مجلس و اجرایی شدن آن تحول در اقتصاد منطقه و حتی کشور ایجاد شود.

رحمانی فضلی به برخی مناطق محروم گلستان از جمله گُمیشان، بندر ترکمن و مراوه تپه اشاره کرد گفت: مرزهای زمینی و دریایی، زمین های حاصل خیز و نیروی انسانی کیفی شرایط خوبی را برای توسعه این شهرستان ها فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: امروز باید از ظرفیت مرزنشینان برای حفظ مرزهای کشور استفاده کرد چون نیروهای پدافندی در مناطق خود هستند که با توجه به شناخت از پیرامون خود می توانند شرایط امنیتی خوبی را فراهم کنند و البته برای توسعه و اشتغال آنها باید استانداری ها شرایط را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: هر طرحی در قالب فردی و تعاونی مرزنشینان برای تولید و اشتغال ارائه شود از آن حمایت ویژه می شود.

وزیر کشور درباره امنیت مرزهای کشورمان از جمله در شمال شرق که با ترکمنستان همسایه است، گفت: دنیا در جنگ جهانی در مقیاس منطقه ‎ ای آن گرفتار شده اما باوجود وضعیت بد در اغلب کشورهای همسایه ما در آرامش و امنیت قرار داریم و این را می توانیم از ناکامی دشمنان در حمله به ایران ببینیم چرا که آنها به دنبال بی ثبات کردن کشورمان هستند و دستگیری هر از چند گاه گروه های تروریستی دلیل این امر است.

رحمانی فضلی مرزهای گلستان را یکی از مناطق امن کشور اعلام کرد و افزود: با وجود قومیت ها و نژادهای مختلف در این استان اما به لطف بلوغ فکری و سیاسی این استان جزء یک تا پنج استان برتر کشور در بحث امنیت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها