خبرهای داغ:

افزایش تعداد قربانیان زلزله ایتالیا به 278 نفر+ تصاویر

همزمان با روز عزای عمومی در ایتالیا، پرچم این کشور نیز به حالت نیمه افراشته در می آید.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۷۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز شنبه در ایتالیا روز عزای عمومی برای حدود 300 نفری است که بر اثر زلزله مرگبار در مناطق مرکزی این کشور جان خود را از دست داده اند.

"ماتئو رنتسی،" نخست وزیر ایتالیا قرار است در مراسم تشییع قربانیان آرکواتا – منطقه ای که بیش از همه در این زلزله تخریب شده است – شرکت کند.

دولت ایتالیا در مناطق زلزله زده حالت فوق العاده اعلام کرد و متعهد به ارائه بودجه 50 میلیون یورویی برای بازسازی مناطق آسیب دیده شد.

تعداد کشته شدگان این زلزله مرگبار تاکنون 278 نفر گزارش شده و از عصر چهارشنبه هیچ بازمانده ای در میان زلزله زدگان یافت نشده است. با این وجود، مقامات ایتالیا اعلام کردند همچنان به عملیات جستجو ادامه می دهند. دست کم 388 نفر نیز بر اثر این زلزله در بیمارستان به سر می برند و بیش از 2000 نفر بی خانمان شده اند.

بیشتر قربانیان این زلزله اهل ایتالیا بودند؛ اما تعدادی خارجی -- از جمله 3 انگلیسی -- در میان این کشته شدگان بودند.

پرچم ایتالیا امروز در سراسر این کشور به منظور گرامیداشت یاد قربانیان این زلزله، به حالت نیمه افراشته در می آید. بیش از 200 نفر تنها در منطقه آماتریس کشته شده اند. همچنین به مناطق آرکواتا، اکامولی و پسکارا دل ترونتو خسارت زیادی وارد شده است.

نخستین مراسم خاکسپاری روز گذشته برای پسر یکی از مقامات دولتی برگزار شد که در آماتریس درگذشت.

بامداد چهارشنبه 3 شهریور زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 ریشتر مرکز ایتالیا و مناطقی در 100 کیلومتری شمال شرق رم را لرزاند.

افزایش تعداد قربانیان زلزله ایتالیا به 278 نفر/ پرچم ایتالیا نیمه افراشته می شود+ تصاویر
افزایش تعداد قربانیان زلزله ایتالیا به 278 نفر/ پرچم ایتالیا نیمه افراشته می شود+ تصاویرافزایش تعداد قربانیان زلزله ایتالیا به 278 نفر/ پرچم ایتالیا نیمه افراشته می شود+ تصاویر
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار