مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل:

575 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت:بیش از 575 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۸۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

"سعید بشرخواه" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری بسیج از اصلاندوزضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به عملکرد تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت:در استان اردبیل بیش از 575 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی اعم از اصلی و تبعی داریم که در 10 شعبه رسمی 4 شعبه اقماری و 2 شعبه کارگزاری به این افراد خدمات ارائه می شود.

وی افزود:289 نفر مجموع کارکنان بیمه ای استان هستند با کسری کادر 58 نفری با تنوع خدمات سازان در محدوده استان خدمات بهینه ارائه می دهند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل میزان مطالبات از پیمانکاران را بالغ بر 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:عمده مطالبات ما از شهرداری هاست با تهاتری که با شهرداری اردبیل جریان دادیم کل بدهی آنها احتمالا پاس شود، اما به کلیه شهرداری های استان که بدهکاری هایی از تامین اجتماعی دارند پیشنهاد دادیم هر کدام زمینهایشان دارای سند رسمی باشد ما آمادگی تهاتری با بدهیمان را داریم.

بشرخواه برنامه های آینده سازمان را عمدتا در ارتباط با طرح نوین ارائه خدمات دانست و تصریح کرد:فاز اول این طرح در شعبه دوم اردبیل بعنوان پایلوت اجرا شده است و فاز دوم کلید خورده و در تمامی شعب با اعلام آمادگی که روسای شعبه ها کردند این طرح مراحل مقدماتی خود را شروع کرده و اجرایی می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح همکاران ما توانایی ارائه خدمات بصورت تخصصی بعنوان کارشناس تامین اجتماعی خواهند شد و هیچ مشکلی از نظر اینکه مثلا کارمند واحد درآمد نتواند بعنوان کارمند واحد بیمه شدگان پاسخگویی به ارباب رجوع داشته باشد این مشکلات حل خواهد شد که قطعا خدمات بروزتر،شفاف تر و رضایتمندی بیشتری را ایحاد خواهد کرد.

این مسئول طرح SSN یا شماره اختصاصی بیمه شدگان را از طرحهای عمده سازمان دانست و گفت:این طرح نیز در مراحل اجرایی است که با اجرا شدن آن سوءاستفاده هایی که احتمالا از منابع سازمان تامین اجتماعی رخ بدهد برای آنها محدودیتی ایجاد می شود و هیچ سوءاستفاده ای نمی توانند از این منابع داشته باشند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه خدمات ما رویکرد مکانیزه و غیر دستی است افزود:برنامه ریزی که شده از طریق سازمان، پرداخت غیر حضوری حق بیمه ماهانه است که نیازی به مراجعه به بانک و از این قبیل نیست و حتی دعوتنامه نیز غیر حضوری انجام می شود یعنی از طریق ایمیل و اس ام اس به کارفرمایان دعوتنامه ارسال می کنیم و دیگر نیازی به حضور فیزیکی آنان نیست.

وی اضافه کرد:با اجرای این طرح رضایتمندی در مجموعه سازمان تامین اجتماعی و ترجیحا در مجموعه استان بیشتر خواهد شد.

بشرخواه همچنین با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و مستمری بگیر در سطح اصلاندوز تحت پوشش تامین اجتماعی هستند افزود:اداره تامین اجتماعی اصلاندوز با 8 نفر کادر به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل همچنین با اشاره به ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در اصلاندوز گفت:تاسیس یک درمانگاه مستلزم رسیدن بیمه شده ها به حد نرمال است فعلا در اصلاندوز به نرمال نرسیدیم اگر تعداد بیمه شدگان ،شرایط ایجاد و فعالیتهای پیمانکاران افزایش یابد،انشالله در آینده قطعا تاسیس می شود.

بشرخواه با اشاره به هدف از ملاقات مردمی در هفته دولت اظهار کرد: بمناسبت هفته دولت با حضور در شعب تامین اجتماعی شهرستانها چگونگی ارائه خدمات توسط همکاران را رصد می کنیم تا در سایه سیاستهای دولت تدبیر و امید همکاران ما بتوانند خدمات شایسته ای که در شان بیمه شدگان و مستمری بگیران هست ارائه دهند.

وی دیدار چهره به چهره و توجه به نيازها و رفع مشكلات بیمه شدگان،تکریم ارباب رجوع و کسب رضایتمندی مردم از مجموعه سازمان تامین اجتماعی را از دیگر اهداف ملاقات مردمی عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل در پایان با اشاره به بیمه خبرنگاران نیز گفت:برای بیمه خبرنگاران هم اقدامی شده و نتایج آن در آینده اعلام می شود.

ارسال نظرات