امام جمعه تربت حیدریه بیان داشت: موضع گیری علما و روحانیت در اجرای کنسرت موسیقی بخاطر عدم نظارت بر حُسن اجرای قانون است که اینگونه مراسمات را با حواشی غیرشرعی و بدحجابی و بی‌بندو باری همراه کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۸۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه با اعلام حمایت قاطع از موضع گیری های اخیر مراجع تقلید و آیت الله علم الهدی در خصوص لغو کنسرت های موسیقی، اظهار داشت: آیت الله علم الهدی از مفاخر جهان اسلام و شخصیت های برجسته دینی بشمار می روند و اگر ایشان و سایر مراجع و علما در خصوص کنسرت های موسیقی اعلام موضع می کنند بخاطر عدم نظارت بر حسن اجرای قانون از سوی مسئولان امر است.
 
وی تصریح کرد: موسیقی مُطرب حرام و غیر مُطرب جایز است، این فتوای مشروح همه مراجع می باشد، لذا در برگزاری کنسرت های موسیقی باید مرزها حفظ شود و اجازه ندهند که موسیقی به سمت لابالی گری، بی حجابی ها و جریحه دار کردن عفت عمومی سوق داده شود.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی اذعان کرد: در اجرای کنسرت موسیقی تربت حیدریه وقتی یکی از ماموران نیروی انتظامی قصد تذکر به یکی از عوامل بدحجابی را داشته به او می گویند که این خانم از مهمانهاست، مگر نفس عمل منکر مهمان و میزبان دارد. حالا اگر حداقل 100 نفر از این مهمانها برای کنسرت وارد شهر بشوند که می شوند؛ چه کسی در برابر ترویج بی حجابی و بی بند و باری ها در این شهر مسئول است.
 
وی گفت: وقتی به مسئول آن زمان تذکر دادیم، وی می گوید که ما نمی توانیم بین مطرب و غیر مطرب مرز بگذاریم؛ پس چرا علیه علما و مراجع موضع گیری می کنید؟
 
خطیب جمعه تربت حیدریه با انتقاد از برخی مسئولان که وزیر ارشاد را شانتاژ می کنند، افزود: شجاعت وزیر بر این نیست که با توجیه قانون در برابر علما و روحانیت قد علم کند، شجاعت در آن است که بر حسن اجرای قانون نظارت دقیق داشته باشد تا جامعه به سمت بی بند و باری و جریحه دار کردن عفت عمومی نرود.
 
عصمتی بیان داشت: همه ما تسلیم قانون هستیم و باید بر حسن اجرای قانون سرمایه گذاری کنیم، اما امت حزب الله و جامعه ایثار گر انقلاب اسلامی در برابر کنسرت های موسیقی که حواشی غیر شرعی داشته باشد که تاکنون داشته، خواهند ایستاد و بعنوان یک ضد ارزش و منکر با آن مقابله می کنند.
 
وی در بخشی دیگر از خطبه ها هفته دولت را فرصت مناسبی برای ارزیابی مردم از عملکرد مسئولان عنوان کرد و افزود: هفته دولت فرصتی برای بیان فعالیت های دولتمردان و ارزیابی این عملکرد از سوی مردم است که ببینند چقدر مسئولانشان به مطالبات و دغدغه های آنان توجه داشته اند.
 
امام جمعه تربت حیدریه از عملکرد وزارت بهداشت و درمان ابراز رضایت کرد و با تقدیر از دست اندرکاران این وزارتخانه، افزود: یکی از دغدغه های اساسی مردم و مقام معظم رهبری بحث درمان بیماران و مسائل بهداشتی بود که بحمدالله عملکرد دولت در این وزارتخانه قابل تقدیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها