مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: سه هزار و 400 میلیارد ریال تعهدهای بلند مدت و 150 میلیارد ریال تعهدهای کوتاه مدت ودرمجموع سه هزار و 550 میلیارد ریال در سال گذشته به مستمری بگیران تامین اجتماعی هرمزگان پرداخت شد.
کد خبر: ۸۷۳۴۵۷۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

سید فاضل حیدری بلوکی شنبه باگرامیداشت یاد و خاطره رجایی و باهنر ابراز داشت : حتی یکساعت تاخیر در پرداخت تعهدها ایجاد نشد که این یک رکورد و دستاورد بزرگ خدمت رسانی به جامعه هدف محسوب می شود .

وی ادامه داد: 450 نفر از کارکنان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در 16 شعبه دائم ، هشت شعبه اقماری و دو کارگزاری در هرمزگان خدمت دهی به بیش از 894 هزارنفر معادل 57 درصد جمعیت استان را بر عهده دارند.

حیدری بلوکی ابراز داشت : 305 هزار و 170 نفر تعداد بیمه شده اصلی و 525 هزار و 854 نفر تعداد بیمه شده تبعی و در مجموع 831 هزار و 24 نفر زیر پوشش خدمت های تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت : از مجموع بیمه شدگان اصلی استان 85 درصد مردان و 15 درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی اشاره کرد: 33 هزار کارگاه استان زیر پوشش خدمت های این سازمان بوده که 25 هزار کارگاه از این تعداد فعال و هشت هزار کارگاه دیگر غیر فعال هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه 66 هزار و 82 نفر مجموع مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی استان است ، افزود : از این تعداد 37 هزار و 501 نفر مستمر بگیر اصلی و 28 هزار و 581 نفر مستمر بگیر تبعی هستند.

حیدری بلوکی اظهار داشت : هر چند طی سه سال دولت تدبیر و امید مبلغ مستمری ها 79 درصد افزایش یافته است اما همچنان میزان مستمری پرداختی ناچیز است.

به گفته وی ، در مورد مستمری بگیران امر درمان ، بن خواربار ، هزینه مسکن ، کمک به بیمه تکمیلی و سفرهای رفاهی و زیارتی در حد توان سازمان تامین اجتماعی تأمین می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود : بخشی از خدمت رسانی ها و معیشت مالی به نیمی از جمعیت کشور توسط سازمان تأمین اجتماعی ، بدون اتکا به منابع دولتی انجام شده و هرماه 52 هزار میلیارد ریال در سطح کل کشور بابت تعهدها پرداخت می شود که یک و نیم برابر یارانه ها است.

حیدری بلوکی خاطرنشان کرد : تأمین اجتماعی سازمان درآمد هزینه بوده و مانند دستگاه های دولتی نمی تواند در صورت نبود منابع مالی ، پروژه را متوقف کند بلکه باید به هر ترتیبی مستمری و خدماتخود را ارائه کند.

وی با اشاره به خروج مجموعه تامین اجتماعی از بحران و جلوگیری از رسیدن به نقطه سربسری ، اظهار داشت: روند این نسبت در سال های اخیر رو به کاهش بوده و در حال حاضر در هرمزگان برابر با 12.5 دهم می باشد که به معنای هر 13 نفر بیمه شده پشتیبان یک پرونده مستمری بگیر هستند.

وی ضمن اشاره به اجرای طرح ملی شناسه ملی تامین اجتماعی (SSN) و پرداخت های متمرکز مستمری ها، افزود: خدمات الکترونیک تامین اجتماعی از جمله اجرای لیست های اینترنتی، پرداخت متمرکز بیمه بیکاری و مستمری ها، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات و سایر خدمات الکترونیک به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای سه سال اخیر این سازمان محسوب می شود.

ارسال نظرات