قراردادهای نفتی در جهان، طی ماه میلادی گذشته به ۱۱ میلیارد دلار رسید

با ترمیم قیمت نفت، قراردادهای چند میلیارد دلاری نفت و گاز مجددا در حال منعقد شدن هستند.
کد خبر: ۸۷۳۴۶۷۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، با ترمیم قیمت نفت، قراردادهای چند میلیارد دلاری نفت و گاز مجددا در حال منعقد شدن هستند.

موسسه وود مکنزی اعلام کرد، در حالی که ترمیم قیمت نفت موجب افزایش امیدها نسبت به تثبیت بازار انرژی شده، در ماه جولای بیش از 11 میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز بسته شده است. این رقم بالاترین رقم قرارداد ماهیانه ثبت شده در سال جاری میلادی است و مجموع قراردادهای امضا شده از ماه می را به 32 میلیارد دلار می رساند. این رقم 3 برابر 3 ماهه قبلی است. به گفته این موسسه مشورتی، با تثبیت قیمت ها، روند انعقاد قراردادها همچنان سرعت خواهد گرفت.
شرکت های اکسون موبیل و استات اویل از جمله شرکت هایی هستند که پس از ترمیم نسبی قیمت هاو افزایش اعتماد، اقدام به خرید کرده اند. در حالی که صنعت انرژی با کاهش یک تریلیون دلاری هزینه ها مواجه شده، این خریدها به شرکت ها اجازه خواهد داد تا رشد تولید خود را در ماه ها و سال های آینده تضمین کنند.
گریگ آیتکن، تحلیلگر موسسه وود مکنزی گفت: «آشفتگی شدید قیمت ها در سه ماهه نخست سال موجب ایجاد بلاتکلیفی زیادی شده بود. با بازگشت اعتماد به بازار فعالیت ها مجدداافزایش یافت و شرکت ها مجددا به جای تمرکز بر چگونگی ادامه حیات خود، به فکر افزایش تولید خود در آینده افتادند.»
اکسون موبیل، بزرگتری تولید کننده نفت جهان از نظر ارزش بازاری، ماه گذشته قراردادی به ارزش 3.6 میلیارد دلار برای خرید شرکت اکتشاف گاز اینتراویل منعقد کرد تا اکتشاف گاز خود در گینه نو پاپوا را افزایش دهد. این شرکت همچنین در حال مذاکره با شرکت انی ایتالیا برای خرید بخشی از سهام منابع گازی این شرکت در موزامبیک است.
استات اویل، بزرگترین تولید کننده نفت نروژ، ماه گذشته قراردادی 2.5 میلیارد دلاری برای خرید یک بلوک نفتی در نزدیکی سواحل برزیل منعقد کرد که بزرگترین خرید این شرکت از سال 2011 تاکنون است.
ارسال نظرات