آیت‌الله عباسعلی سلیمانی اظهار کرد: افرادی که دارای باطن ناپاک، درونی آلوده و اندیشه‌ای نادرست هستند، به دنبال آیات متشابه می‌روند تا با استفاده از آن به اسلام ضرر بزنند.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۲۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه زاهدان اضافه کرد: ما مدیون روشنگری‌های عالمان دینی در دوران مختلف این انقلاب و اسلام هستیم و باید این انس و الفت جامعه و جوانان و نوجوانان با علما و بزرگان دینی بیش از پیش برقرار شود تا در رشد و بسط تفکر شیعی و اسلامی در جهان تلاش شود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی اظهار کرد: افرادی که دارای باطن ناپاک، درونی آلوده و اندیشه‌ای نادرست هستند، به دنبال آیات متشابه می‌روند تا با استفاده از آن به اسلام ضرر بزنند.

وی افزود: در رابطه با قرآن و عمل به دستورات الهی در این کتاب بزرگ که ام‌الکتاب نامیده شده است، باید یا خود عالم به قرآن بود و یا اینکه تابع کسانی بود که آنان تابع قرآن و دستورات این کتاب آسمانی هستند و هرگز افراد ناپاکی که قصد خیر و برکت برای نظام و اسلام ندارند، نمی‌توانند عالم و عامل به قرآن باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آیات متشابه ماجرای داعش، طالبان، تکفیری‌ها و... را درست کرده است، ادامه داد: شکل‌گیری این جریانات، القاعده و وهابیت کور و نادان را به دنبال دارد که نتیجه‌اش برادرکشی در جامعه اسلامی و همچنین مصون ماندن دشمن است.

این مسؤول گفت: امروز به برکت وجود علمای دین و نشر و تبلیغ اسلام، در جایگاه بلند و رفیع قرار گرفته‌ایم و اگر به عنوان مثال انحرافی در این مناطق از مازندران مشاهده نمی‌شود، به دلیل وجود عالمانی بزرگواری همچون آیت‌الله کوهستانی و بزرگان دیگر است که راه شفاف و سالم را به ما نشان دادند.

سلیمانی افزود: مردم ما با استفاده از بیداری ایجاد شده توسط این عالمان دینی و تربیت در مکتب اهل بیت(ع) در برابر دشمنان مقاوم ایستاده‌اند و با تقدیم شهدای فراوانی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی اکنون نیز همچنان در جبهه دفاع از حرم، شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب و اسلام می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر امروز مردم ما در بزرگداشت نام شهدا و عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله حاج سید خلیل محمدی‌باداب‌سری تلاش دارند و با برگزاری یادواره نام و یادشان را گرامی می‌دارند و در مقام تقلید از این بزرگان هستند، همه این مسائل به دلیل آن است که این عالمان تربیت شده خاندان پیامبر(ص) هستند و این مسأله ارزشمند است.

این مسؤول با تأکید بر تدبر در قرآن و علم‌آموزی از این کتاب انسان‌سازی، یادآور شد: قرآن را ام‌الکتاب نامیده‌اند که دارای آیات محکمی است و متشابهات فراوانی هم دارد که برای افرادی که دارای کج‌فهمی، نادانی و ناآگاهی هستند، احتمال کج‌اندیشی وجود دارد.

سلیمانی گفت: شهدا که مایه آبروی نظام هستند درس زندگی، ایثار و شجاعت را به ما آموختند و ما باید دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها را از شهدا آموخته و آنها را سرمشق خود قرار دهیم تا با استفاده از همت بلند و جوانمردانه این شهدا و ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، راه رستگاری و سعادت خود را هموار کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها