مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه برای باز شدن دروازه‌های گمرک در این منطقه تجهیزات لازم فراهم شده بود، گفت: با توجه به عدم آمادگی گمرک در این رابطه، افتتاح دروازه‌های گمرک اروند به مهرماه موکول شد.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۳۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل زمانی و در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که منطقه آزاد اروند در هفته دولت به دنبال افتتاح دروازه‌‌های گمرک در این منطقه است، مسئولان گمرک از این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند، گفت: قرار بود بعد از نهایی شدن موضوع افتتاح دروازه‌های گمرک، این امر به گمرک منطقه اطلاع داده شود.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند اظهار داشت: موضوع باز شدن دروازه‌های گمرک در هفته دولت در حال حاضر منتفی شده است و با توجه به تأکید آقای جهانگیری مبنی بر حضورشان در زمان افتتاح، این مهم به مهرماه سال جاری موکول شد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای بازشدن دروازه‌های گمرکی نیاز به همکاری گمرک برای تأمین بسترها و زیرساخت‌های لازم نبوده است؟ گفت: این همکاری نیاز بود و ما هم مذاکراتی با گمرک کشور در این رابطه داشتیم. 

زمانی بیان داشت: بر اساس قانون، برای استقرار گمرک باید منطقه محصور می‌شد که کار حصارکشی منطقه به طور کامل انجام شده است. 

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: علاوه بر حصارشکی منطقه، باید دروازه‌هایی برای ورود و خروج در منطقه تعبیه می‌شد که در حال حاضر این دروازه‌ها طراحی شده و بسترش فراهم است، اما از آنجا که گمرک کشور آمادگی راه‌اندازی آن را نداشت، پروژه فعلا به مهرماه متوقف شده است. 

زمانی تصریح کرد: ما از گمرک کشور خواستیم تا زمان آماده شدن گیت‌های اصلی در هفته دولت، گیت‌های موقت را برای دروازه‌های ورود و خروج منطقه راه‌اندازی کند و به همین دلیل هم تمام تجهیزات لازم را فراهم کردیم، اما از آنجا که گمرک این امادگی را نداشت، موضوع به آینده موکول شد.

وی وضعیت قاچاق در منطقه را با توجه به محصور بودن منطقه در شرایط جغرافیایی آبی و کثرت نیروهای نظامی اندک ارزیابی کرد و اظهار داشت: با تعبیه دروازه‌های گمرکی این میزان قاچاق هم در منطقه کنترل می‌شود. 

براساس این گزارش: پیش از این سازمان منطقه آزاد اروند استان خوزستان با نصب بیلبوردهایی در منطقه از افتتاح دروازه‌های موقت گمرکی در هفته دولت در منطقه خبر داده بود و این موضوع در حالی بود که حمیدرضا جعفری ناظر گمرکات استان خوزستان از این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

ارسال نظرات