معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

7500 واحد صنعتی در کشور راه‌اندازی مجدد می‌شود

معاون توسعه منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکلات و راه‌اندازی 7 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط متوقف و نیمه فعال در کشور اولویت دولت در سال‌جاری است.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۲۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد فیاض امروز در دیدار با امام جمعه سنندج، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: هفته دولت در واقع پاسداشت و یادآور یاد و خاطره شهدای نام‌آوری همچون شهید رجایی و باهنر است که تمام هستی خود را در راه اعتلای اسلام و ارزش‌های آن در طبق اخلاص گذاشتند.

وی گفت: دولتمردان به عنوان خادمان مردم در دولت هر ساله در هفته دولت آنچه را که در طول سال انجام داده آن برای قضاوت به اطلاع مردم می‌رسانند.

معاون توسعه منابع، مدیریت و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح چندین پروژه و بازدید از واحدهای تولیدی مشکل‌دار و رفع برخی موانع از سد راه تولید را از مهم‌ترین اهداف سفر به استان کردستان عنوان کرد و گفت: با کردستان غریبه نیستم و خاطرات زیادی در این استان از سال‌های 70 دارم که این سفر به نوعی تجدید خاطرات آن دوران برایم محسوب می‌شود.

فیاض با بیان اینکه خوشبختانه امروز استان کردستان از یک وحدت و یکپارچگی و ثبات پایداری برخوردار است و همین امر بستر توسعه را در آن فراهم کرده است، اظهار داشت: امنیت پایدار و مردمی در کردستان با وجود تلاش‌های گسترده دشمنان به برکت همدلی و وحدت مردم و مسؤولان واقعا مثال‌زدنی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است با تجمیع امکانات و توانایی‌های کشور، بستر برداشتن قدم‌های بزرگ را در حوزه توسعه در جای‌جای این مرز و بوم به ویژه استان شهیدپرور کردستان بردارد.

معاون توسعه منابع، مدیریت و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صبح امروز در زمان ورود به کردستان یک واحد آب معدنی را افتتاح کردم، اظهار کرد: امروز از چندین واحد تولید و صنعتی استان نیز بازدیدی خواهم داشت و امیدوارم بتوانم در حد توان بستر رفع مشکلات و برخی محدودیت‌ها را در استان فراهم سازیم.

فیاض گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی که از گذشته در استان کردستان وجود دارد و نیاز به حمایت دارند، در این سفر مورد بازدید و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کار مطالعاتی چندین واحد بزرگ صنعتی در کردستان با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گزاری قدر در حال انجام است، افزود: استان استحقاق انجام کارهای بزرگ را دارد و پیش‌بینی ما با توجه به اقداماتی که انجام شده آینده روشن برای کردستان است.

معاون توسعه منابع، مدیریت و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه رفع گام‌به گام مشکلات و تنگناها از اولویت‌هایی است که دولت با جدیت آن را در سطح کشور دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: برنامه رونق تولید برای راه‌اندازی 7 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط متوقف و نیمه‌فعال، تحریک تقاضای بازار و آموزش‌های تخصصی واحدها از جمله این محورها و اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است.

فیاض با بیان اینکه تاکنون چندین هزار واحد صنعتی در کشور از امکانات و تسهیلات دولت بهره‌مند و فعال‌سازی شده‌اند، ابراز امیدواری کرد، تا پایان شهریورماه تعداد واحدهایی که مجددا وارد چرخه فعالیت می‌شوند، به چندین هزار برسد.

وی گفت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در هر استانی از جمله کردستان باید در پایان سال عملکرد خود در بحث فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال را به مردم ارائه دهد.

معاون توسعه منابع، مدیریت و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که چند واحد بزرگ صنعتی در استان ایجاد شود و به همین خاطر دستورات برای انجام رایزنی‌های لازم داده شده و کار در حال پیگیری و انجام است.

ارسال نظرات