شگفتیهای خداوند در زنبور عسل

يكي از زنبورداران فعال شهرستان گرمي موقع بازديد از كندوها، چيزي شبيه نوشته در داخل كندو مشاهد كرده كه در نوع خودش جالب و شايد يكي ديگر از شگفتي‌هاي زنبور عسل باشد.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۶۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، در آفرينش زنبور عسل علاوه بر شگفتيهاي فراوان نظم خاصي در كار زنبور عسل وجود دارد، زنبورهای عسل تقسیم کاری عجیب و البته بامزه ای بین خودشان دارند. ملکه زنبور عسل تخم ریزی می کند. جثه او از زنبوران دیگر درشت تر است و موقعیت مخصوصی دارد. برخی از زنبورها مامورند تا درجه حرارت داخل کندو را در حال تعادل نگه دارند، برای از آنها مامور ساخت و مرمت کندو هستند؛ کارگرانی نیز که مسئول نوشیدن شهد گل ها هستند، از کندو بیرون می روند و هر کدام از نوع مخصوصی از گل ها استفاده می کنند.
زنبورها برای رسیدن به منطقه گل ها گاهی راهشان را نشانه گذاری می کنند و با پراکندن بوهای مختلف در مسیر، راه را چنان مشخص می کنند که کمتر امکان دارد زنبوری سرگردان شود. آنها شیره گل ها را به بعضی از حفره های داخل بدن خود می فرستند.
در آنجا که مثل یک کارخانه کوچک مواد شیمیایی می ماند، شهد گل تغییر می کند و در فرایندی که البته عقل من و شما به آن قد نمی دهد، به عسل تبدیل می شود. کار به اینجا ختم نمی شود و زنبورها مجدداً عسل ساخته شده را از بدن خود بیرون می فرستند. رنگ عسل بسته به آنکه زنبور بر روی کدام گل یا میوه نشسته و از آن بهره گیری کرده باشد، متفاوت است.

زنبورها در ساختن عسل آنچنان ماهرانه عمل می کنند که خواص درمانی و دارویی گیاهان کاملاً به عسل منتقل می شود. به همین دلیل عسل دارای بسیاری از خواص درمانی گل ها و گیاهان روی زمین است.

اخيرا مير نعمت فاطمي يكي از زنبورداران فعال شهرستان گرمي موقع بازديد از كندوها، در داخل كندو چيزي شبيه نوشته مشاهد كرده كه در نوع خودش جالب توجه و شايد هم يكي ديگر از شگفتيها زنبور عسل باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار