کد خبر: ۸۷۳۵۰۰۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
ماههای اخیر بحث کنسرت و مجوز اجرا یا لغو یک درصدی آن در سطح کشور به ویژه در مشهد و قم نقل محافل است.
 
هر چند کنسرت های لغو شده فقط یک درصد است برای برخی ، زنده نگه داشتن همین یک درصد، سود صدها درصدی دارد تا خود را محق و دیگران را مجرم بدانند و ظاهرا سازمان رأی خود را از دست ندهند.
 
 
عجیب ترین مطلب را به تازگی رئیس جمهور دکتر روحانی گفته است.
 
وی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت ها در کشور گفته است:«یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود مجلس قانون گذاری شکل می‌گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند، و وزیر نباید نیز تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.»
 
انصاف در داوری ، همه جانبه نگری، اجرای همه قوانین از سوی هر کسی به ویژه رئیس جمهور که خود را حافظ و مجری اجرای قانون اساسی می داند آرزوی هر دغدغه مند اجرای قانون است.
 
 
کسی که دم از اجرای قانون در اجرای کنسرت می زند، همین قانون هم در مورد حجاب و امر به معروف که در مجاری قانون گذاری کشور مصوب شده است.وجود دارد.
 
چگونه است که رئیس جمهور دغدغه اجرای کنسرت در مشهد و قم را دارند و مخالفان آن را مخالف قانون؟! می دانند ولی به دفاع از اجرای قانون حجاب و امر به معروف که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است اقدام، بلکه حتی جمله ای نمی گویند. و مخالفان این دو قانون را قانون شکن نمی دانند بلکه تایید هم می کنند.
 
رئیس جمهور یا مسئولی که برای ذائقه خوش عده ای هر از گاهی دم از اجرای قانون در بخشی از موضوعات می زند و در موارد دیگر زبان به کام می گیرد و ساکت می شود و حتی مانع اجرای قانون شده و قانون را ابلاغ نمی کند،آیا می تواند دم از قانون بزند؟!
 
آیا این مصداق آیه 150 سوره نساء« إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلًا » نیست؟!
 
چنانچه رئیس جمهور که سینه چاک اجرای کنسرت بر اساس «قانون دلخواسته» است، همین اندازه دغدغه اجرای قانون حجاب و امر به معروف را داشتند قطعا بدانید کنسرت ها با شکل اختلاط و قانون گریزی و شرع گریزی مواجه نبود تا عده ای را که به حق مخالف اجرای «کنسرت های خلاف قانون» هستند مخالف قانون بدانند.
 
یادداشت از: موسی سلیمانی 


ارسال نظرات
پر بیننده ها