مدرس دانشگاه گفت: با اندیشه و استفاده از نیروهای نخبه و متعهد و کارآمد می توان سکّان و فرمان فضای مجازی را در دست گرفت و مدیریت کرد.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۷۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

احمد رضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت و هشدار های ایشان درخصوص تهدید های فضای مجازی اظهار داشت: در بحث فضای مجازی باید باور کرد که هر چند تکنولوژی آن از غرب به کشور ما وارد شده اما با اندیشه و استفاده از نیروهای نخبه و متعهد و کارآمد می توان سکّان و فرمان فضای مجازی را در دست گرفت و مدیریت کرد.

وی در ادامه ای مطلب گفت: باید از مولفه ها و آموزه های دینی خود در بومی سازی و کارآمدی فضای مجازی استفاده کرد و این مسئله را در فرهنگ خود حل کنیم؛ همان کاری که بزرگان و اندیشمندان در تمدن اسلامی ما انجام داده اند.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: مدیریت، تفکر، باور به خود و استفاده از توانمندی های نیروهای جوان و نخبه نقش بسیار موثری در مقابله هر چه بهتر و بیشتر با آسیب های فضای مجازی و ایجاد بومی سازی آن خواهد داشت.

بسیج تصریح کرد: آنچه که امروز در دولتمردان می بینیم یک نوع وادادگی است یعنی تفکر باور به خود هنوز نهادینه نشده تا جایی که آقایان در اظهارات خود گفته اند ما فقط می توانیم آبگوشت بزباش درست کنیم؛ دولت از طریق فروش پهنای باند در فضای مجازی درآمد کسب می کند و به دلیل گسترش روز افزون فضای مجازی و به تبع آن افزایش درآمد دولت ملی شدن آن موجب کاهش درآمد دولت می شود.

مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری در ادامه بیان داشت: وقتی فضای مجازی ملی و بومی سازی شود بخشی از فضاهای غیرمفید و فاسد آن از رده بیرون می رود و این شاید برای عده ای ناخوشایند باشد چراکه در کاهش تعداد آراء انتخاباتی تأثیر گذار خواهد بود؛ لذا بعید نیست که گوش چشم داشتن عده ای به کسب رأی انگیزه بومی سازی فضای مجازی را از آنها بگیرد.


ارسال نظرات