خبرهای داغ:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان: طرح تحول نظام سلامت باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات شد.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۲۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت از ابتدای فعالیت دولت مورد توجه قرار گرفت و پس از اختصاص بودجه به این منظور، اکنون شاهد تحول در بخش درمان و بهداشت هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲، در حوزه درمان مشکلات زیادی داشتیم، افزود: در تأمین داروی نیازمندان، پرداخت هزینه درمان از جیب مردم و ارائه خدمت منسجم به بیماران، مشکلات و آشفتگی هایی بود که اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت تا حدود زیادی حل شده اما هنوز به حالت مطلوب نرسیده است.

خبیر با بیان اینکه در وضعیت دارو، پوشش بیمه ای، بهسازی و نوسازی بیمارستان ها، تجهیز مراکز درمانی، ورود نیروهای پزشکی مجرب برای اقصی نقاط استان به ثبات نسبی رسیده ایم، تصریح کرد: می توان ادعا کرد که در تمام نقاط استان نیروهای متخصص درمانی وجود دارند.

وی ایجاد و توسعه مراکز و خانه های بهداشت را دیگر دستاورد طرح تحول نظام سلامت برشمرد و یادآور شد: مراکز جامع سلامت در شهرهای بزرگ به ویژه مناطق حاشیه نشین نیز تأسیس شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: در این مدت، بیمارستان مسجدسلیمان به بهره برداری رسید و بیمارستان های جدیدی در آبادان، خرمشهر و دزفول درحال احداث هستند و ان شاء الله بیمارستان باغملک نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: براساس تفاهم نامه وزارت بهداشت و درمان با طرف ایتالیایی قرار است بیمارستان ۲ هزار تخت خوابی در شهر اهواز ساخته شود که زمین آن نیز جانمایی شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که تأثیر بسیاری در حوزه درمان استان و حتی ارائه خدمت به کشور عراق خواهد داشت.

خبیر از ساخت بیمارستان تخصصی ریوی در اهواز و مرکز سرطانی در اهواز و دزفول خبر داد و اظهار کرد: مراکز تشخیص سرطان در بیشتر نقاط استان راه اندازی می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها