فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت شهید قلی‌پور را از افتخارات مردم گیلان دانست و گفت: یادواره مذکور 10 شهریور همزمان با عملیات کربلای 2 با سخنرانی سردار اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۲۷۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سرهنگ مجید دوهندو در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان که در سالن جلسات سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو ستاره عظیم انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه رشت 2هزار و 200 شهید را تقدیم انقلاب کرده است افزود: راه و رسم شهدا بهترین الگو برای جوانان است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه 10 شهریور مصادف با شهادت سردار شهید حاج محمود قلی پور است گفت: در عملیات کربلای 2 شهدایی چون شهید گلستانی، شهید حسن رضوانخواه، شهید محمد محمدنژاد و شهید قبادی حضور داشتند.

دوهندو شهید قلی‌پور را از افتخارات مردم گیلان دانست و گفت: شهید قلی پور از بنیانگذاران سپاه استان بود و از کسانی بود که توانست ریشه منافقین در گیلان را نابود کند.

وی با بیان اینکه 10 شهریور مصادف با آغاز عملیات کربلای 2 است گفت: عملیات کربلای 2 در ساعت یک بامداد 10 شهریور 65 با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه عملیاتی حاج عمران با فرماندهی شهید مدافع حرم حاج حسین همدانی آغاز شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه انهدام نیروهای دشمن، تسلط بر ارتفاعات حساس منطقه، کمک و تداوم مبارزین مسلمان شمال عراق و تصرف ارتفاع 29.19 از اهداف این عملیات بود افزود: این عملیات در وسعتی به مساحت 50 کیلومتر مربع اجرا شد.

دوهندو با اشاره به حضور لشکر 16 قدس گیلان در این عملیات گفت: ۱۹۸ شهید گیلانی در عملیات کربلای ۲ جانفشانی و دلاوری‌ها کردند، اینجاست که رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند گیلانی‌ها در جنگ، صحنه دوم عاشورا را رقم زدند.

وی از برگزاری یادواره شهدای عملیات «کربلای 2» با محوریت سردار شهید قلی‌پور خبر داد و گفت: یادواره مذکور 10 شهریور همزمان با عملیات کربلای 2 با سخنرانی سردار اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح و مداحی حاج مسعود عارفی در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت شهدا را بهترین الگوی برای جوانان در جنگ نرم معرفی کرد و افزود: شهدا الگوی خوبی برای جوانان هستند و برگزاری یادواره شهدا در راستای معرفی این الگوها است.

دوهندو در پایان ضمن دعوت از مسئولین و آحاد مردم برای حضور در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیاتی کربلای 2 گفت: حضور گسترده در این مراسم موجب می شود تا با انگیزه‌های شهدا برای جانشفانی آشنا شوند.

 

 

ارسال نظرات