پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در اقدامی سؤال برانگیز به تعریف و تمجید از بنیاد صهیونیستی «آقاخان» پرداخته است.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۱۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در اقدامی سوال برانگیز در مطلبی به تعریف و تمجید از یک بنیاد صهیونیستی تحت عنوان «آشنایی با جایزه معماری بنیاد آقاخان» پرداخته است.

 

در این مطلب آمده است: «این جایزه در پی شناسایی طرح‌هایی است که بر گفتمان معماری در جهان اسلام تاثیر بگذارد»،«جایزه معماری آقاخان بر خلاف جایزه پریتزکر، بر روی شیوه‌های بومی و اسلامی و راهکردهای معماری کهن و نوین در توسعه جهان سوم نیز متمرکز است»، «کریم آقاخان موسس این بنیاد در زمینه فرهنگی برنامه‌هایی را جهت احیای میراث جوامع اجرا می‌کند» و...

 

برخلاف موارد ذکرشده در گزارش وزارت راه و شهرسازی، بنیاد معماری «آقاخان» هیچ سنخیتی با اسلام و جوامع مسلمان ندارد و صرفا در جهت اهداف ضد اسلامی فعالیت می‌کند.

 

انتشار مطلبی تحت عنوان «آشنایی با جایزه معماری بنیاد آقاخان» در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در 26 اردیبهشت 1395

 

* چرا بنیاد آقاخان، سازمانی صهیونیستی است؟ 

 

تجربه نشان داده است که غرب برای به حاشیه راندن و تضعیف انگیزه‌ها و حرکت‌های اسلامی از سیاست موازی سازی و ایجاد تفرقه مذهبی و قومی استفاده کرده است.

 

فرقه اسماعیلیان نزاری آقاخانی از جمله فرقه های انحرافی است که با همین هدف توسط انگلیس تقویت شد و گسترش یافت.

 

کریم آقاخان در کنار شیمون پرز، رئیس جمهور سابق رژیم صهیونیستی

 

این فرقه انحرافی، احکامی مانند وجوب نماز، روزه، حج و... را قابل نسخ و رفع می‌دانند و با این حساب با انکار شریعت، راه اباحه‌گری بی‌حد و مرز را می‌پیمایند. داشتن چنین عقیده ای به اتفاق فرق اسلامی، موجب کفر و خروج از اسلام است، بدین جهت هنگامی که تمام مذاهب اسلامی نماینده به مجمع التقریب بین المذاهب الاسلامی معرفی کرد، این گروه نتوانست که نماینده خود را به مجمع مزبور معرفی نماید، زیرا همه فرق اسلامی به اتفاق، مسلمانی گروه مزبور را غیرقابل قبول دانستند.

 

در حال حاضر،شاه کریم حسینی، آقاخان چهارم (کریم آقاخان) چهل و نهمین امام موروثی و سرکرده فرقه انحرافی اسماعیلیان نزاری آقاخانی است.

 

سید محمد بهشتی، مشاور ارشد رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی در سال 92 با حضور در مراسم جایزه معماری بنیاد آقاخان، جایزه 250 هزار دلاری این بنیاد صهیونیستی را دریافت کرد

 

این فرقه انحرافی همواره مورد تکریم سران رژیم صهیونیستی، ملکه انگلیس و سران وهابی برخی از کشورهای منطقه قرار داشته است.

 

برگزاری مسابقه معماری آقاخان با ظاهری فریبنده و تحت عنوان انتخاب طرح های برگزیده جهان اسلام برگزار می شود؛ اما مجریان این نمایش مضحک، هیچ اعتقادی به اصول اسلامی ندارند تا جایی که کریم آقاخان در مراسم جایزه معماری آقاخان در سال 1392 گفت: «گرچه ریشه های این مسابقه در توجه به وضعیت معماری اسلامی نهفته است، ولیکن این جایزه، خود را متعهد به روح پلورالیسم و تکثرگرایی می‌داند».

 

آقاخان با رویکردی سکولار به زندگى خود ادامه مى‌دهد و جوانان اسماعیلى را تشویق مى‌کند که به این سبک روى آورده و در فضایی فارغ از اعتقادات دینی زندگى کنند.

 

آقاخان چهارم به سبب خدمات فراوان به انگلستان، جشن  پنجاه و یکمین سالگرد امامت! خود را در کاخ ملکه انگلیس برگزار کرد

 

«کریم آقاخان» در وقایع بین‌المللی که با مسلمانان رابطه ای تنگاتنگ دارد هیچگونه اظهار نظر و فعالیتی که به نفع مسلمانان باشد، انجام نداده است. در حال حاضر، رهبران مذاهب اسلامی جهت سفر به اروپا و آمریکا و انجام فعالیت‌های تبلیغی با شرایط بسیار سختی روبرو هستند. اما کریم آقاخان، بدون هیچگونه ممانعتی به سفرهای متعدد خود مشغول می‌باشد.

 

قطعا اگر وی تصویری واقعی از حقایق اسلام را برای جهانیان نمایش می‌داد، چنین برخوردی با وی صورت نمی‌گرفت.

 

بنابراین این رفتار، این حقیقت را ثابت می کند که کریم آقاخان، هیچ خطری برای کشورهای سلطه گر غربی ندارد و ماموریت‌های وی باعث ایجاد انحراف در صفوف مسلمانان و خوش خدمتی در جهت شکل‌گیری اهداف استعمار نو در راستای اسلام ستیزی می‌باشد.

 

* برگزاری جشن سرکرده فرقه در کاخ ملکه انگلیس!

سران این فرقه همواره رابطه تنگاتنگی با انگلیس داشته‌اند.

 

آقاخان اول در اواخر عمر خود از دولت انگلستان تقاضای پناهندگی کرد و بریتانیا به پاس خدمات وی، این درخواست را پذیرفت و به وی لقب «والاحضرت» را اعطاء کرد. آقاخان سوم نیز به جهت نقش موثر در استعمار هندوستان توسط بریتانیا، از دولت این کشور لقب  SIRرا دریافت کرد. آقاخان چهارم نیز روابط بسیار نزدیکی با ملکه و دولت انگلستان دارد و به سبب خدمات فراوان به انگلستان، جشن  پنجاه و یکمین سالگرد امامت! خود را در کاخ ملکه انگلستان برگزار کرد.

 

آقاخان چهارم همواره شعار «تساهل و تسامح» را سر می دهد و به همین دلیل نیز «جایزه تساهل» را از آکادمی «پروتستان توتسینگ آلمان» دریافت کرد.

 

* شراکت در طرح تخریب مسجدالحرام

در حال حاضر، آل سعود کمر به تخریب مسجد الحرام بسته است. در ظاهر، فقط وهابیون در این ماجرا مقصر هستند، ولیکن مجریان این پروژه ننگین، در زیر پرچم کشورهای غربی و علی الخصوص انگلیس، به اقدامات خود ادامه می دهند. یکی از طراحان اصلی در این ماجرا، نورمن فاستر، معمار مشهور انگلیسی می باشد. وی عضو اصلی کمیته راهبردی جایزه معماری آقاخان است. نورمن فاستر سرپرست پروژه تخریب مسجد الحرام و طراح برج های جنجالی «ابراج البیت» در کنار خانه خدا می باشد. تخریب مسجد الحرام مورد اعتراض مذاهب اسلامی و مسلمین جهان قرار گرفت. اما دریغ از یک واکنش از سوی فرقه انحرافی آقاخان.

 

* اهداف اصلی برگزاری جایزه معماری آقاخان چیست؟

از بزرگترین اهداف شبکه آقاخان، شناسایی و جذب استعدادهای درخشان کشورهای مسلمان و ارائه بورس به نخبگان آنان است تا به گفته مقامات این فرقه، در آینده بتوانند فرهنگ کشورهای مسلمان را منطبق با اقتضائات تمدن غرب و گفتمان مدرن شکل دهند. به همین جهت، مسابقه معماری بنیاد آقاخان هر سه سال یکبار برگزار می شود.

 

از سوی دیگر، رفتار بنیاد معماری فرقه انحرافی آقاخان بدین گونه است که در هر دوره، پس از اهدای جوایز، مذاکرات جدی و اساسی خود را با برندگان درخصوص حضور در پروژه های معماری و دیگر برنامه‌های مرتبط اعلام می کند.

 

در خردادماه 1384، خبرگزاری میراث فرهنگی از حضور گسترده بنیاد آقاخان در بافت‌های تاریخی ایران خبر داده بود. این حضور با هدف اجرای سیاست‌های فرهنگی و عمرانی این بنیاد اعلام شده بود. در سال 1381 نیز همایشی از سوی بنیاد آقاخان در کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

 

همچنین تبلیغ و ترویج عقاید این فرقه در خلال انجام فعالیت‌های به اصطلاح فرهنگی و عمرانی در کشورهای مسلمان، از دیگر اهداف این بنیاد صهیونیستی است. در دوران فعالیت دولت اصلاحات، انجام فعالیت‌های تبلیغی توسط عناصر این فرقه انحرافی در برخی از شهرها، اعتراض مردم را در پی داشت.

 

* لزوم هوشیاری وزارت راه و شهرسازی

با توجه به سوابق آشکار این فرقه انحرافی و همچنین با تامل در اهداف برگزاری مسابقه معماری بنیاد آقاخان، هیچ توجیهی مبنی بر تبلیغ این فرقه آن هم از تریبون وزارت راه و شهرسازی باقی نمی ماند.

ارسال نظرات