توانمندی‌های موشکی ایران و آزمایش‌های موشکی که از سوی کشورمان صورت می‌گیرد ، از جمله موضوعاتی است که پیوسته در رسانه های اسرائیلی بازتاب داشته و مقامات صهیونیست‌ نیز همیشه نسبت به این امر واکنش نشان داده‌اند.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۲۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، موضوع توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران و آزمایش‌های موشکی که از سوی کشورمان صورت می‌گیرد و اساسا جنبه‌ای دفاعی دارد،  از جمله موضوعاتی است که پیوسته در رسانه های اسرائیلی بازتاب داشته و مقامات صهیونیست‌ نیز همیشه نسبت به این امر واکنش نشان داده‌اند. در همین راستا و در پژوهشی که مرکز «بگین – سادات» انجام داده نسبت به پیامدهایی که موشک‌های دقیق ایرانی برای عمق اسرائیل درپی دارد اظهار نگرانی شده است.
 
در گزارش مرکز بگین – سادات آماده است که چنانچه یک حمله موشکی علیه اسرائیل صورت گیرد، هزاران غیر نظامی جان خود را از دست خواهند داد و نیروگاه‌های برق، کارخانه‌های آب‌شرین کن،  فرودگاه‌های بین‌المللی و پناهگاه‌ها آسیب جدی‌ خواهند دید.
 
براساس این پژوهش که در این مرکز تخصص مطالعات استراتژیک و با موضوع «تهدیدهای موشکی جدید» انجام شده است؛ تاثیری که موشک‌های فوق دقیق در اصابت به هدف دارند،‌ از لحاظ کارآمدی همانند موشک‌های هسته‌ای می‌باشد. اما مساله اصلی این است که بسیاری از کشورهایی که در جهت توسعه و تقویت توان نظامی خود حرکت می‌کنند، موضوع دقت عمل سامانه موشکی خود را هم دنبال می‌کنند. به رغم اینکه این موشک‌ها قدرت تخریبی در سطح سلاح‌های اتمی ندارد، اما ضرر و زیان‌های سنگینی به مناطق مورد اصابت وارد می‌کنند. به طور قطع گسترش موشک‌های فوق دقیق در دنیا،‌ وضعیتی همانند گسترش توانمندی‌های هسته‌ای خواهد بوئد و خطر بزرگی به حساب نمی‌آید. اما در مقایسه با گذشته می‌توان گفت که برای آینده خطراتی خواهد داشت.
 
در ادامه پژوهش مرکز بگین – سادات آمده است: متاسفانه اسرائیل از جمله کشورهایی نیست که وارد عرصه تولید موشک‌های فوق دقیق شده‌اند و در همین راستا می‌توان گفت که در چند سال آینده و چه بسا در آینده نزدیک اسرائیل بین چکش حزب الله و سندان ایران تحت فشار قرار گیرد. چرا که این دو به فناوری موشک‌های فوق دقیق دست یافته اند و بعید نیست که حتی حماس نیز به این ابزارهای جنگی دسترسی پیدا کند. ایران می‌تواند با فناوری‌هایی که به آن رسیده، موشک‌های  بسیار دقیق میان‌برد  را تولید کند و چه بسا که این توانمندی در اختیار قدرت‌های دیگری در منطقه نیز قرار گیرد.
 
درخصوص پیامدهایی که موشک‌های فوق دقیق برای زیرساخت‌های اسرائیل دارند،‌ در پژوهش مرکز بگین – سادات تصریح شده است: در صورتی که این موشک‌ها به اسرائیل برسد و زیرساخت‌های مهم آن را از بین ببرد،‌ هیچ چیزی درباره وضعیت زندگی در مشخص نخواهد بود. اما کاملا مشخص است که قطع جریان برق اسرائیل چه پیامدهایی خواهد داشت، چه هرج و مرجی باعث خواهد شد و چه ضرر و زیان هنگفتی به اقتصاد وارد می‌کند. باید تاکید کرد که در صورت به وجود آمدن یک جنگ، اسرائیل برخلاف کشورهای دیگر نمی‌تواند بر کمک کشورهای مجاور خود اتکا کند.
 
مرکز بگین – سادات در پایان پژوهش خود تاکید می‌کند که نبرد آینده اقتصاد اسرائیل را با مشکلات شدیدی مواجه می‌کند و عده زیادی در اثر حملات موشکی جان خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل ارتش اسرائیل باید تمام تلاش خود را به کارگیرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن جنگ را به پایان برساند. زمانی که نباید فراتر از 6 روز باشد. براین اساس اسرائیل هم باید از موشک‌های فوق دقیق استفاده کند تا اینکه بتواند با موشک‌های مشابهی که از سمت ایران و حزب الله شلیک خواهد شد،‌ مقابله کند.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات