امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد

استفاده از طلبه ها در برنامه هاي تربيتي آموزش وپرورش ضروري است

امام جمعه موقت یاسوج بر ضرورت استفاده از توان 900 طلبه دختر در برنامه‌های مدارس کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۴۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار و با شرکت اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد با اشاره به اهمیت کار روحانیت در پرورش و تربیت نسل آینده اظهار کرد: باید روحانیون بیشتر در مدارس حضور داشته باشند.

وی گفت: در بسیاری از موضوعات تربیتی اگر روحانیون حضور نداشته باشند نتیجه‌ای در مدارس و کلاس‌های درس نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه کار باید به متخصصان سپرده شود، اظهار کرد: برای مثال در کل استان تعداد 900 دختر طلبه داریم که باید از آموزش و پرورش پرسید چه استفاه‌ای از توان آن‌ها در مدارس شده است.

حسینی‌صدر در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای حضور طلاب و روحانیون در مدارس وجود دارد، افزود: بدون استفاده از توان روحانیون نباید منتظر اتفاق و تحولی در حوزه پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش باشیم.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: در استان در حدود 2 هزار روحانی داریم که در آموزش و پرورش بیش از 50 نفر آن‌ها مشغول به کار نیستند و این نقیصه‌ای بزرگ در راه برنامه‌های تربیتی مدارس است.

وی با درخواست از مدیرکل آموزش و پرورش استان برای انتقال این موضوع به مرکز گفت: باید دروسی مانند دینی و قرآن، عربی، فلسفه و برخی دروس تخصصی دیگر توسط روحانیون در مدارس تدریس شوند.

حسینی‌صدر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مدارس را یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های تربیتی دانست و گفت: این جلسات تنها باید با رویکرد پرسش و پاسخ باشد و به سخنرانی‌های بی‌فایده و کسل‌کننده نپردازیم.

این مسؤول با بیان اینکه روحانیون استان هر زمان که آموزش و پرورش بخواهد حاضر به همکاری در برنامه‌های مختلف هستند، افزود: آن چه که از دست ما ساخته باشد برای تربیت و پرورش نسل جوان و آشنایی با فرهنگ دینی و اسلامی برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری انجام خواهیم داد.

ارسال نظرات