خبرهای داغ:
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی

48 پروژه کشاورزی در قم افتتاح شد

48 پروژه بخش کشاورزی طی مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در استان قم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۶۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
48 پروژه کشاورزی در قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  مراسم افتتاح 48 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد و 145 میلیون تومان و اشتغال‌زایی 482 نفر در مزرعه کاشت قارچ تک‌چین روستای سفت بخش خلجستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه کاشت یونجه در استان قم 16 درصد کاهش داشته است، گفت:‌ کشاورزان در کاهش کاشت محصولات وابسته به منابع آبی مشارکت مطلوبی داشته‌اند و اکنون به جای یونجه‌ها کاشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 6 هزار و 700 هکتار کشت پسته در قم انجام شده است.

محمدرضا طلایی با بیان اینکه ایجاد باغ‌ها نیازمند ایجاد سیستم آبیاری قطره‌ای است، عنوان کرد: توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی مورد توجه مسؤولان استان قم قرار گرفته، چراکه تنها عامل مهاجرت روستاییان به شهر اشتغال بوده و در راستای رفع این مشکل کارگروه مشخصی در استان قم تشکیل شده است.

استاندار قم نیز در این مراسم از اشتغال‌زایی 482 نفر با افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی یاد کرد و افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات نشان از داشتن نگاه‌های بخشی و فردی است، در حالی که توجه جامع به منافع مادی و معنوی سبب پیشرفت و توسعه ظرفیت‌ها می‌شود.

سیدمهدی صادقی نبود هماهنگی و نداشتن نگاه ملی را از مشکلات اصلی کشور خواند و تصریح کرد: داشتن نگاه‌های بخشی مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف به دنبال داشته است.

در پایان این مراسم معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نبود آب ناشی از بی‌تدبیری مدیریت آب طی 30 سال گذشته است، اضافه کرد: برخی افرادی که مدیریت آب را بر عهده داشته‌اند، به ظرفیت منابع آبی توجه نداشته و به همین علت اکنون به بن‌بست نامطلوبی رسیده‌ایم، چراکه اکنون 84 درصد منابع آبی را استفاده کرده و باید آماده مواجه‌شدن با مخاطرات آتی باشیم.

عباس کشاورز خاطرنشان کرد: هیچ قشری به اندازه کشاورزان قدر آب را نمی‌دانند و این افراد بدون اجازه دولت به آب دسترسی ندارند، به همین علت مردم در مشکل کم‌آبی مقصر نیستند و مسؤولان دولتی نمی‌توانند با مطرح کردن چاه‌های غیرمجاز خود را از این مشکل مبرا بدانند؛ نبود دانش و مشکلات فنی عامل‌ اصلی این مشکل بوده است.
ارسال نظرات