حسن بهرام‌نیا گفت: سانسور آمارهای بد اقتصادی توسط بانک مرکزی بلبشویی را در بین مردم ایجاد کرده است. باید چند صدایی‌هایی آماری برچیده شود؛ در غیر اینصورت برای اقتصاد و جامعه خطر ساز است.
کد خبر: ۸۷۳۵۴۴۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه بانک مرکزی آمارهای بد اقتصادی را سانسور می‌کند اظهار داشت: مردم با اخبار متناقض آماری روبرو هستند لذا مطالبی را در این رابطه بیان می‌کنند .

وی با بیان اینکه صدای واحدی برای آمارهای اقتصادی وجود ندارد افزود: نحوه برخورد بانک ها تفاوت زیادی دارد و هر کدام ساز ناکوکی را برای متقاضیان وام تولیدی، سرمایه در گردش یا کارهای تولیدی، اشتغال می‌زنند و هر یک قوانین خاصی را طرح می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از نبود استراتژی واحد آماری توسط بانک مرکزی اذعان داشت:  مردم به واسطه نبودصدای واحد، راه و استراتژی قطعی در سردرگمی به سر می‌برند.

وی بیان داشت: بانک مرکزی باید با صراحت اعلام نظر جدی در مورد مراجع آماری صحیح داشته باشد تا  بتواند اطمینان مردم را جلب کند لذا بانک مرکزی باید به عنوان یک مرجع ذیصلاح تلاش داشته باشد و صادقانه عمل کند است.

وی در خاتمه افزود: سانسور آمارهای بد اقتصادی توسط بانک مرکزی بلبشویی را در بین مردم ایجاد کرده است و باید برخورد قانونی انجام شود تا چند صدایی‌هایی آماری برچیده می‌ شود و در غیر اینصورت این بلبشو برای اقتصاد و جامعه خطر ساز است.

ارسال نظرات