وزیر اقتصاد آلمان خبر داد

مذاکرات اتحادیه اروپا-آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد شکست خورده است

وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور اعلام کرد که مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد، شکست خورده است.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۱۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور از ناکامی مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد خبر داده است.

در حالی که مذاکرات بین اتحادیه اروپا و آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد از تابستان سال 2013 آغاز شده، حالا امروز وزیر اقتصاد آلمان گفته است که مذاکرات شکست خورده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «زیگمار گابریل» که علاوه بر وزارت اقتصاد، معاون صدراعظم آلمان هم هست، اعلام کرده که مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا در این خصوص ناکام مانده است.

ماه گذشته، معاون آنگلا مرکل در گفتگویی اظهار داشت که هیچ شانسی برای نهایی شدن این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی وجود ندارد.

برخی احزاب سیاسی در آلمان هم از دولت ائتلافی این کشور، توقف مذاکرات اتحادیه اروپا با آمریکا در این خصوص را خواستار شده بودند.

دولت باراک اوباما از چند سال قبل با در پیش گرفتن گفتگوهای فشرده، سعی کرده است که سران بروکسل را به امضای توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا ترغیب کند.

ناکامی مذاکرات دو سوی آتلانتیک در زمینه تجارت آزاد در حالی است که سیاست‌های اقتصادی اوباما با مخالفت شدید جمهوریخواهان در آمریکا مواجه شده است.

دولت اوباما به شدت برای پیشبرد این مذاکرات تلاش می‌کرد و آن را میراث خود در زمینه تجارت خارجی می‌دانست. با شکست این مذاکرات، عملا کاخ سفید در تحقیق یکی دیگر از اهدافش ناکام مانده است.

ارسال نظرات