عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی

واکنش دولت به بدعهدی آمریکا شدیدتر باشد/دولت بر مبنای نظرات مقام‌معظم رهبری برجام را دنبال کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد ما در مقابل بدعهدی‌های آمریکا متناسب با عملکرد آنان است اگر آمریکایی‌ها صادقانه عمل نکرده‌اند واکنش دولت بایستی در این زمینه شدیدتر باشد.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۱۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: آمریکا تاکنون علیرغم توافقات صورت گرفته رفتار صادقانه‌ای را در مقابل ایران و اجرای بندهای مورد توافق نداشته است.

وی افزود: اعتماد مورد نظر و فرو ریختن دیوار بی‌اعتمادی تا به امروز حاصل نشد و متاسفانه اقدام عملی در راستای رفع ابهام صورت نداده است؛ آمریکا تا به امروز رفتار صادقانه‌ای را نداشته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی برخوردهای بهتری را نسبت به آمریکا در پیش گرفته اند ولی آمریکا تاکنون برخورد صادقانه‌ای درخصوص توافقات انجام شده نداشته است؛ از یک سو اعلام می‌کند که پایبند به توافق هستیم و از سوی دیگر با فشارهایی که بر بانک‌ها یا شرکت‌های اقتصادی بزرگ دنیا برای عدم سرمایه‌گذاری در ایران وارد می کنند گویای این بی‌تعهدی دولتمردان آمریکایی‌ است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم شرایطی حاصل شود تا سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری وارد کشور شوند و از طرفی توافقات صورت گرفته در عمل هم اجرایی شود.

مقدسی یادآور شد: برخورد ما در مقابل بدعهدی‌های آمریکا متناسب با عملکرد آنان است اگر آمریکایی‌ها صادقانه عمل نکرده‌اند واکنش دولت بایستی در این زمینه شدیدتر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل سیاست خارجه و کلان کشور از سوی مقام‌معظم رهبری تبیین و راهکارهای لازم را مشخص می‌کنند؛ دولت بایستی بر مبنای نظرات مقام‌معظم رهبری چارچوب را دنبال کند و پیش ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات