مسؤول بسیج اساتید استان هرمزگان گفت: دنیای استکبار به دنبال وابسته کردن ملت‌ها به خویش است تا توان بهره‌مندی از منابع را از ملت‌ها بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۲۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان کامرانی عصر امروز در جمع شماری از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: دنیای استکبار به دنبال وابسته کردن ملت‌ها به خویش است تا توان بهره‌مندی از منابع‌شان را گرفته و آنها را در هر حوزه‌ای به خود وابسته کند.
وی با اشاره به پیگیری این سیاست ددمنشانه از سوی دنیای غرب در قبال ملت‌های مختلف جهان در طول تاریخ بخصوص در طول سده اخیر، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل دشمنی‌های آشکار و پنهان غرب با ملت ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، هویت انقلاب ملت ایران در روشن‌سازی ذهن ملت‌های مختلف درباره سیاست‌های دنیای غرب است که در تضاد با منافع استکباری آنهاست.
مسؤول بسیج اساتید استان هرمزگان عنوان کرد: یکی از شعارهای کلیدی انقلاب اسلامی، استقلال و عزت‌طلبی در برابر دنیا بخصوص در برابر مستکبران جهانی است که تبدیل به یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران شده و امنیت امروز را نیز بواسطه همین روحیه در ملت ایران شاهد هستیم.
کامرانی پیگیری مؤلفه‌های قدرت ملت ایران در طول 38 ساله اخیر و تقویت آن را در تداوم راه انقلاب اسلامی بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: غرب به دنبال شکت تجربه انقلاب اسلامی در سطح جهان است تا به ملت‌ها ثابت کند که اگر هر حرکتی با آنان هماهنگ شده نباشد، راه به جایی نمی‌برد اما انقلاب اسلامی در تجربه تاریخی خود نشان داده که می‌توان بر خلاف خواست مستکبران گام برداشت و با اتکای به خداوند و توان خویش به پیش رفت.
وی ادامه داد: هیچ ملتی در جهان در برابر این حجم از فشارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی قرار نداشته اما هیچ ملتی نیز به مانند ملت ایران نتوانسته است با اراده خود و اتکای به سرمایه‌های خویش به پیش رود و اراده خود را محقق کند و زیر بار ظلم سر خم نکند.
این استاد دانشگاه‌های استان هرمزگان تأکید کرد: ایستادگی بخشی از هویت ملت ایران است و محور گفتمان انقلاب اسلامی نیز همین مؤلفه است که کشورمان را در تلاطم‌های مختلف حفظ کرده و هر تفکر و اندیشه مهاجمی را شکست داده است.
کامرانی تصریح کرد: باید در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه که مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت و رفتار جهادی است، کوشا باشیم و همان اندازه که در سطح منطقه اثرگذاری ویژه داشته و امنیت و اقتدار خویش را در سطح منطقه حفظ کرده‌ایم باید در عرصه‌های جهانی با قدرت وارد شده و دانش و توان علمی خود را روز به روز رشد و توسعه دهیم تا بتوانیم نیازهای خودمان را برآورده ساخته و در جهان به عنوان یک قدرت تمام عیار مطرح شویم.
وی غلبه بر مشکلات اقتصادی جامعه را نیز یادآور شد و از دولتمردان خواست تا رفع بیکاری و مهار رکود را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.
ارسال نظرات