بیش از 1000 کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از ثبت نام بیش از 1000نفر برای پیاده روی اربعین حسینی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۸۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

رحمان فاضلی افزود: تاکنون 1150نفر از این استان برای اعزام به عتبات عالیات به صورت پیاده روی نام نویسی کرده اند.

وی بیان کرد: سال گذشته 8200نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیاده روی به عتبات عالیات در اربعین حسینی ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود امسال این تعداد بیشتر شود.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نام نویسی از 16 مردادماه سال جاری شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

فاضلی عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان خروج، وسیله نقلیه و گروه های اعزامی هرسه مهم اند از افرادی که قصد پیاده روی به عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند، خواهشمندیم هرچه سریع تر برای ثبت نام و دریافت ویزا برای سفر اقدام کنند.

وی ادامه داد: داشتن گذرنامه با حداقل 6ماه اعتبار برای خروج لازم و ضروری است و افراد نمی توانند بدون داشتن گذرنامه از مرز خارج شوند.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی و دریافت ویزا برای این سفر صرفا با ثبت نام در سامانه "سماح" امکان پذیر است.

فاضلی با بیان اینکه افراد باید در انتخاب سرگروه خود دقت کافی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در قالب گروههای پنج نفر به بالا امکان اعزام وجود دارد و خانواده ها هم می توانندبا ثبت اطلاعات شخصی و هماهنگی برای خروج اقدام کنند اما امکانات رفاهی مانند وسیله نقلیه، تغذیه و اسکان به عهده خودشان است.

وی تاکید کرد: امسال کلیه زائران تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و بیمه زائران اجباری و الزامی است.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قیمت ویزای عراق در ایام اربعین 30دلار برای ویزای گروهی و 40دلار برای ویزای انفرادی است، افزود: پرداخت هرگونه وجه به صورت دستی ممنوع بوده و کلیه هزینه های مربوطه به صورت سیستمی پرداخت می شود.

فاضلی اضافه کرد: ثبت نام و دریافت ویزا فقط از طریق سامانه سماح و مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی امکان پذیر است و اگر افراد غیر از این راه ها و از طریق مراجعه به افراد فاقد مجوز اقدام کنند، با مشکلات جدی در این سفر مواجه خواهند شد.

ارسال نظرات