خبرهای داغ:

همگرایی بین اقوام و مذاهب رویکرد برنامه های هفته دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، همگرایی بین اقوام، ادیان و مذاهب در مقابله با استکبار جهانی را رویکرد برنامه های هفته دفاع مقدس دانست و گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال استان در 18 محور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۶۰۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ مرادعلی محمدی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس، حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید را از اهداف بنیاد حفظ آثار دانست و افزود: ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، خودباوری دینی و ملی از دیگر اهداف این بنیاد است.
او تبیین نقش و هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی ها، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت و وحدت و همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف جامعه در مقابله با استکبار جهانی و نهادینه سازی روحیه ولایت مداری، ایثار، مقاومت و شهادت طلبی را از دیگر رویکردهای و راهبردهای برنامه هفته دفاع مقس دانست.
او واگذاری اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس به سازمان های مردم نهاد و غیردولتی را از رویکردهای امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه دانست و گفت: در نظر داریم اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی را به مردم واگذار نماییم.
به گفته او در هفته دفاع مقدس به طور کلی 18 برنامه از جمله رژه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده های معظم شهدا، رونمایی از 15عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس، افتتاح دو یادمان در استان کرمانشاه اجرا می شود.
در استان کرمانشاه 22 یادمان شهدای گمنام وجود دارد که از این تعداد 11 یادمان در شهر کرمانشاه واقع شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این جلسه به گرامیداشت روز گیلانغرب در چهارم مهر ماه خبر داد و گفت: دراین روز یادمان این شهرستان نیز افتتاح می شود.
بهرام میرزایی به بازسازی عملیات مطلع الفجر، گرامیداشت عملیات مسلم ابن عقیل، برنامه کوهپیمایی و راهپیمایی خانوادگی به عنوان دیگر برنامه های سپاه در هفته دفاع مقدس نام برد.
مسوول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز به برگزاری جشنواره ملی تئاتر دفاع مقدس در مهرماه امسال و همزمان با هفته دفاع مقدس در کرمانشاه خبر داد و گفت: در این هفته همچنین از فیلم سازان و عکاسان حوزه دفاع مقدس تجلیل می شود.
به گفته محمدجواد قبادپور در هفته دفاع مقدس همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی در تمام شهرستان های استان بر پا می شود و مراسم شب شعر دفاع مقدس با عنوان شبی با شهدا نیز اجرا خواهد شد.
در این جلسه مقرر شد برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه با محور نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس برگزار شود و ویژه برنامه ای با حضور بانوان نقش آفرین در دوران دفاع مقدس و با حضور همه بانوان برگزار شد.
نمایندگان سایر ادارات، سازمان ها و دانشگاه های استان کرمانشاه نیز در این جلسه با تاکید بر حضور جدی در آیین های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آمادگی خود را برای همکاری در جهت هرچه باشکوه تر برگزار کردن آئین های این هفته اعلام کردند.
از 31 شهریور تا هفتم مهر ماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
ارسال نظرات