معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
پرورش کرم ابریشم از جمله فعالیت هایی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در زیر مجموعه معاونت بهبود تولیدات دامی استان زنجان تعریف شده و در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۷۳۵۶۶۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پرورش کرم ابریشم از جمله فعالیت هایی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در زیر مجموعه معاونت بهبود تولیدات دامی استان زنجان تعریف شده و در حال پیگیری است و با توجه به هزینه سرمایه گذاری اولیه اندکی که دارد در حال حاضر این فعالیت مورد توجه بسیاری از خانوارهای روستایی قرار گرفته است.

رحمان رستم خانی با بیان اینکه صنعت نوغانداری در استان زنجان دارای سابقه طولانی است، افزود: نوغانداری در سال های دور تقریباً در اکثر مناطق استان رونق داشته ولی به دلایل مختلف همچون عدم توجیه پذیر بودن، این فعالیت با توقف چند ساله در استان مواجه شد تا اینکه از سال 92 با ایجاد رویکرد منطقی و علمی این صنعت مجدداً راه اندازی و احیا شده و با حمایت های مرکز توسعه نوغانداری کشور طی سه سال اخیر از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده است.

وی از استحصال یک هزار و 110 کیلوگرم پیله تر طی سال جاری در شهرستان طارم خبر داد و اظهار داشت: امسال حدود 41 جعبه تخم نوغان بین 11 نفر از متقاضیان این صنعت در شهرستان طارم توزیع شده بود که خوشبختانه عملکرد مطلوبی داشته اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار اصله نهال اصلاح شده توت به منظور بهره برداری در صنعت نوغانداری در بین متقاضیان شهرستان طارم به صورت رایگان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: نگهداري و پرورش کرم ابريشم کم زحمت بوده و سرمايه زيادي هم نمي خواهد و به علت اينکه براي تغذيه کرم ابريشم به برگ توت نياز است با ايجاد توتستان ها و گسترش فضاي سبز کمک بزرگي به سرسبزي روستا و محيط زيست می شود.

این مسئول از توسعه صنعت نوغانداری در تمام مناطق و شهرستان های استان زنجان طی سال های آتی خبر داد و گفت: پرورش کرم ابریشم در استان هم اکنون فقط در شهرستان طارم انجام می گیرد و در شهرستان ایجرود نیز اقدامات اولیه برای راه اندازی این صنعت انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با احداث نهالستان توت امکان پرورش کرم ابریشم در تمام مناطق استان زنجان فراهم می شود، خاطر نشان ساخت: هم اکنون سالیانه بیش از 200 هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع و مصرف می شود.

ارسال نظرات