گوینده اخبار «شبکه خبر» گفت: بدترین خبر عصرحاضر در حوزه کتاب این است که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما به شدت پایین است.
کد خبر: ۸۷۳۵۷۹۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، گوینده اخبار «شبکه خبر» با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در خصوص کتاب‌های الکترونیک گفت: کتاب‌های کاغذی با کتاب‌های دیجیتال غیرقابل مقایسه است و کتاب‌های الکترونیک حس خوب کتاب خواندن را به آدم القا نمی‌کنند. کتاب خوانی جزو علایق من است و برای فرزندانم هم کتاب می‌خرم و هم می‌خوانم. یکی از آرزوهای من این بوده و هست که فرزندانم تمام یا حداقل بخشی از دیوان حافظ را روان بخوانند و حفظ کنند.

شریفی مقدم ادامه داد: خیلی به اسامی کتاب‌ها دقت نمی‌کنم اما در سازمان صدا و سیما یک کتابخانه مرکزی مجهز داریم که کتاب‌ها را به راحتی در اختیار کارمندان قرار می‌دهند؛ من هم هر دو یا سه ماه یک بار به کتابخانه می‌روم و مثلا 10 جلد کتاب را با هم به خانه می‌برم و می خوانم و برای انتخاب کتاب معمولاً از کتابدار کمک می گیرم.

این مجری شبکه خبر در ارتباط با زمینه مطالعاتی خود گفت: حوزه علایقم در زمینه کتاب معمولا رمان است و شب ها به جای اینکه به گوشی‌های همراه و فضای مجازی پناه ببرم، مطالعه می‌کنم.

شریفی مقدم از بدترین اتفاقات حوزه کتاب در طول تاریخ یاد کرد و گفت: در سال‌های بسیار دور کتابخانه‌های بسیار بزرگی در کشور داشتیم که بر اثر خشونت‌هایی که در آن دوران اتفاق افتاد مثل حمله مغول‌ها به آتش کشیده شدند و از دست رفتند و می‌توان این ها را به عنوان بدترین خبر در حوزه کتاب عنوان کرد که هرگز هم فراموش نمی‌شوند.

وی ادامه داد: اما بدترین خبر عصرحاضر در حوزه کتاب این است که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما به شدت پایین است و البته خبر بد بعدی گرانی قیمت کتاب است و اینکه خانواده‌ها نمی‌توانند کتاب را در سبد کالای خود جای دهند.

گوینده اخبار شبکه خبر در پایان با ابراز امیدواری به بالا رفتن سرانه مطالعاتی کشور بیان کرد: بهترین خبر در حوزه کتاب این است که امیدوارم روزی بشنوم یا اعلام کنم که بر اثر اعلام سازمان یونسکو ایران در صدر بهترین کشورها در زمینه کتابخوانی قرار گرفت.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اجرای امیرحسین صدیق و تهیه‌کنندگی محمدرضا رضائیان روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.
 
ارسال نظرات