خبرهای داغ:
مدیر کل امور مساجد استان قزوین اظهار کرد: امام جماعت مسجد نه تنها به عنوان پیش نماز بلکه باید به عنوان امام و پیشرو در حل و فصل مشکلات باشد.
کد خبر: ۸۷۳۵۸۱۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام اوتارخانی مدیرکل امور مساجد استان قزوین در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه مسجد باید پایگاه اصلی مراجعات مردمی در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و معنوی باشد گفت: امام جماعت مسجد نه تنها به عنوان پیش نماز بلکه باید به عنوان امام و پیشرو در حل و فصل مشکلات باشد.

وی ادامه داد: البته هیئت امنا و سایرین هم باید حق امام جماعت را رعایت کنند و بدون مشورت و صلاح دید وی در هیچ زمینه ای اقدام ننمایند.

اوتارخانی با انتقاد از برخی از دولت های بعد از انقلاب که جایگاه مسجد را تضعیف کردند افزود: متاسفانه بعد از انقلاب برخی دولت ها اعتباراتی را که باید در مساجد هزینه شود را به برخی از ارگان های فرهنگی دادند که در مسیر هنر و فرهنگ غیر اسلامی هزینه شد.

مدیرکل امور مساجد استان قزوین نقش مسجد در تربیت جوانان را استثنایی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر مسجد به جایگاه اصلی و رفیع خود برسد جوانان دنبال آرامش و تفریح در پای کنسرت های آنچنانی نمی نشینند و به آرامش واقعی می رسند.

وی با اشاره به اینکه در مساجد باید پایگاه های علمی و سیاسی در کنار مسائل عبادی و معنوی دایر شود ابراز داشت: محور همه این مباحث امام جماعت مسجد است پس دقت در تعییین هیئت امنا نیز می تواند به حضور جوانان و اقشار مختلف در مسجد کمک نماید.


2001/پ20/ ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها