خبرهای داغ:
معاون جمعیت هلال‌احمر اصفهان

۸ درصد حوادث جاده‌ای کشور در اصفهان رخ می‌دهد/کسب رتبه نخست حوادث جاده‌ای

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه ۸ درصد کل حوادث روی داده کشور مربوط به استان اصفهان است، گفت: امسال رتبه دوم کل حوادث و رتبه نخست حوادث جاده‌ای کشور را در اختیار داریم.
کد خبر: ۸۷۳۵۸۴۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان داریوش کریمی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند و در چرخه مدیریت بحران رعایت استانداردها و از همه مهم‌تر آموزش دیدن امدادی مردم بسیار مهم است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات این حوزه تصریح کرد: راه‌اندازی تلفن همگانی 112 از جمله این موارد است، با این سامانه می‌توان بدون داشتن سیم کارت نیز تماس گرفت و مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال احمر پس از اطلاع از نوع حادثه نیروهای خود را اعزام می‌کند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه آماده‌کردن و آموزش‌دادن نیروهای عملیاتی از جمله سیاست‌های حوزه امداد و نجات هلال احمر است، خاطرنشان کرد: در همین راستا 40 پایگاه امداد و نجات بین شهری، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه ساحلی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد نیروهای حاضر در پایگاه‌های هلال احمر استان اصفهان مردمی و داوطلب هستند، بیان کرد: آحاد جامعه با شرکت در آموزش‌های تخصصی هلال احمر آماده می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار نفر نیروی آموزش دیده در سطح استان داریم، گفت: در همین راستا افرادی را نجات‌گر می‌دانیم که دوره‌های آموزشی تخصصی هلال احمر را دیده باشند، در حال حاضر هزار و 210 نجات‌گر با هلال احمر استان همکاری می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه 8 درصد کل حوادث روی داده کشور که بیشتر آن جاده‌ای بوده مربوط به استان اصفهان است، افزود: در همین راستا در سال جاری رتبه دوم کل حوادث و رتبه نخست حوادث جاده‌ای کشور را داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار