کرمی گفت: تلاش برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان بهنگام و پایدار از جمله اولویت های این اداره به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان است که در همین راستا جشنواره زوج های جوان ورزشکار همزمان با هفته ازدواج جوانان در اراک برگزار می شود
کد خبر: ۸۷۳۵۹۰۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اراک در سال 95 به ریاست زارعی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و با حضورمسئولان و کارشناسان دستگاه های اجرای فرهنگی عضو این ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.
 
علیرضا زارعی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک در این نشست گفت: شناسایی، ساماندهی ظرفیت های موجود در بخش های خیران بخش ازدواج، حساس سازی جامعه خیران با رویکرد نهادینه کردن جایگاه ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در جامعه، ارتقای دانش، مهارت و توانمندی های خیران در راستای انجام مشارکت های از جمله اهداف اساسی مجمع خیران ازدواج است.
 
 وی تصریح کرد: تنگناهای اقتصادی، اشتغال، مسکن از جمله مهمترین موانع پیش روی ازدواج جوانان است که باید با به کار گیری راهکارهای مناسب، جوانان را به تشکیل خانواده سوق داد.
 
زارعی افزود : گسترش فرهنگ مشارکت، معرفی الگوهای ازدواج مناسب ایرانی و اسلامی، حمایت های علمی و آموزشی از موسسات خیریه و تدوین سیاست های حمایتی و نظارتی از اولویت های مهم تشکیل انجمن خیران ازدواج است.
 
در ادامه این جلسه علی اوسط کرمی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک به تبیین برنامه های این اداره  در هفته ازدواج جوانان پرداخت و گفت: تلاش برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان بهنگام و پایدار از جمله اولویت های این اداره به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان است .
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نیاز ها و ضرورت های اجرایی در حوزه ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: انجام پژوهش های علمی ،فرهنگ سازی و فعالیت رسانه ای و وحدت رویه در برنامه ها  به ویژه آموزش هاو تلاش دسته جمعی همه سازمان ها و نهاد  از اساسی ترین نیازهای برنامه ریزی و فعالیت در حوزه تسهیل ازدواج جوانان است .
 
وی افزود :در همین راستا  سلسله جشنواره زوج های جوانان قشر های مختلف جوانان در دستور کار این اداره است که در گام اول 16 شهریور ماه جشنواره زوج های جوان ورزشکار همزمان با هفته ازدواج جوانان در اراک برگزار می شود .
 
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک در این باره گفت : این جشنواره  با هدف ترغیب روانی  و تجلیل از زوج های جوان  دارای سنخیت شغلی و حرفه ای  به صورت سلسله جشنواره های  زوج های قشرهای مختلف جوانان با همکاری  سایر دستگاه های اجرایی برگزار خواهد .
 
گفتنی است  13 تا 19 شهریور ماه به عنوان هفته ملی ازدواج نامگذاری که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستان اجرا خواهد شد.
ارسال نظرات