خبرهای داغ:
عضو هیات علمی مجتمع دانشگاهی امیر المومنین (ع):
عضو هیات علمی مجتمع دانشگاهی امیر المومنین (ع) با اشاره به نقش فضای مجازی در تغییر باورها، نگرش ها و ارزشهای جامعه، گفت: ارتقای سواد رسانه ای در جامعه جدی گرفته شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۹۳۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ار اصفهان، محمد داوودی امروز در همایش مدیران و اعضای شورای کانونهای بسیج فرهنگیان استان اصفهان، گفت: امروز بیش از 70-80 موسسه و سازمان آمریکایی در حوزه جنگ نرم علیه ایران اسلامی برنامه ریزی می کنند.
وی اظهار کرد: تغییر باورها، اعتقادات، ارزشها، نگرش ها و هنجارها از مهمترین اهداف دشمن در جنگ نرم است و دشمن تلاش می کند با تغییر در هویت های فرهنگی، اعتقادی و الگوهای رفتاری مورد قبول نظام سیاسی سلطه خود در عرصه های مختلف را بر مردم ایران تحمیل کند.
این کارشناس جنگ نرم اظهار کرد: اخیرا برخی از طراحان و تئوریسین های اتاق فکر جنگ نرم طی نامه ای به رییس جمهور آمریکا با تاکید بر اثر گذاری شیوه های جنگ نرم در ایران، خواستار حمایت های بیشتر از این حوزه برای ساقط کردن نظام اسلامی شده اند.
وی افزود: امروز برخی از شبکه های ماهواره ای "مادر" و "خانواده" را هدف قرار داده اند و معتقدند با زدن این رکن اساسی می توان سایر اهداف شوم ضد فرهنگی را در کشور پیاده کرد.
داوودی اظهار کرد: امروز دشمن از سه ابزار شبکه های اجتماعی تلفن همراه، نرم افزارها و شبکه های اجتماعی رایانه ای و شبکه های ماهواره ای برای پیاده کردن اهداف خود نهایت بهره برداری را دارد.
وی به نقش شبکه های اجتماعی تلفن های همراه اشاره کرد و ادامه داد: جذابیت، قابلیت های بسیار، امکان ارتباط دو سویه و یک سویه، هزینه پایین، امکان ارتباط با افراد متعدد در زمان واحد، امکان ارسال انواع محصولات از جمله متن، تصویر و کلیپ و امکان ذخیره سازی از مزایا و فرصت های این رسانه ها است.
استاد مجتمع دانشگاهی امیر المومنین (ع) سپاه افزود: امروز بیش از 80 درصد جوانان از تلفن های هوشمند استفاده می کنند و 45 میلیون گوشی تلفن همراه در اختیار افراد قرار دارد.
وی تا کنون بیش از 120 نرم افزار شبکه های اجتماعی تولید شده است، اظهار کرد: بر اساس برخی از آمارها ایرانی ها روزانه 5تا9 ساعت از زمان خود را در شبکه های اجتماعی حضور دارند.
داوودی با اشاره به اینکه این شبکه ها محیط های برای ایجاد جرم فراهم کرده اند، افزود: ایجاد احساس غم و افسردگی، ترس از فشارهای روانی، جاسوسی، اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، بلوغ جنسی زود رس، گسست نسلی، هنجار شکنی در فضای گمنامی و ترویج باورهای انحرافی از مهمترین آسیب های فضای مجازی است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها