خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

رقابت 230 نفر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از رقابت 230 نفر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۳۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
رقابت 230 نفر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه قدردانی از خداوند به دلیل رویدادهای قرآنی امری ضروری است،‌ اظهار کرد: به برکت حرکت پیامبرگونه امام خمینی(ره) و به پاس خون شهدا و عنایت رهبر معظم انقلاب در نظام اسلامی توجه به فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف قابل مشاهده بوده به طوری که رشد این فعالیت‌ها غیرقابل قیاس با گذشته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اقبال نوجوانان و جوانان به فراگیری آموزش‌های مختلف قرآنی در زمینه معارف و مفاهیم قرآن قابل تحسین و تحلیل است و سازمان اوقاف نیز در کنار سایر نهادهای قرآنی در امر توسعه فعالیت‌های قرآنی گام‌های بلندی برداشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن را یکی از گام‌های برداشته شده ذکر کرد و گفت: بیش از 5 هزار نفر در سال گذشته و بیش از 7 هزار نفر در سال جاری متشکل از علاقه‌مندان قرآن زیر پوشش برنامه‌های استان قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: ستادی تخصصی برای اجرای برنامه‌های حفظ قرآن در مجموعه اداره‌کل اوقاف تشکیل شده و همچنین مراکز قرآنی و فرهنگی در سطح بقاع متبرکه برای تبدیل شدن آنها به قطب فرهنگی با حضور روحانیون و کارشناسان راه‌اندازی شده است.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی این سازمان با تدبیر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در حال تدوین است، گفت:‌ این فعالیت‌ها حاکی از توجه به فعالیت‌های قرآن کریم به عنوان راهبرد سازمان اوقاف است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در قالب مراحل شهرستانی، استانی،‌ ملی و بین‌المللی یکی از باشکوه‌ترین رویدادهای قرآنی است که به برکت نظامی اسلامی امسال سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در سطح کشور در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از افتتاح مسابقات قرآن استان قم از امروز خبر داد و  افزود: در این دوره مسابقات در بخش بزرگسالان 2 هزار و 500 نفر از خواهران و برادران در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 230 نفر به مرحله استانی مسابقات راه پیدا کرده‌اند و نفرات برتر آنها در مسابقات کشوری در استان گیلان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسینی‌مقدم با اشاره به ویژگی‌های سی و نهمین مسابقات قرآن گفت: در ستاد عالی مسابقات استانی 25 دستگاه اجرایی حضور پیدا کردند و تیم داوری این دوره مسابقات از بین استادان برجسته و بین‌المللی قرآن انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:‌ برگزاری نمایشگاه قرآنی و تجلیل از قهرمانان قرآنی به ویژه استاد ارزنده قرآن مرحوم استاد ابوالفضل علامی از داوران برجسته قرآن و شخصیتی و چهره‌های قرآنی مانند استاد شهیدی و محمدعلی دهدشتی در دستور کار برنامه‌های این دوره مسابقات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: زمینه‌ای فراهم شده تا علاقه‌مندان با استماع آیات نورانی قرآن با حضور در سالن برگزاری مسابقات بتوانند از فضای معنوی استماع آیات بهره‌مند شوند.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه این دوره مسابقات در روز 13 شهریور امسال خبر داد و افزود:‌ نفرات برتر در این روز معرفی و تجلیل می‌شوند، با توجه به برگزاری باشکوه این دوره مسابقات از همه همکاران قدردانی می‌شود.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه قرآن در جامعه بشری از جایگاه بی‌نظیر و متعالی برخوردار است، گفت: اگر حتی جان خود را در مسیر فعالیت‌های قرآنی فدا کنیم، نمی‌توانیم حق قرآن را ادا کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار