رئيس كل دادگستری استان گیلان گفت: دستگاه قضايی بدون حاشيه‌سازی به تخلفات رسيدگی می‌کند و با پرهيز از هرنوع سياسی كاری و جناح‌بندی در اجرای قانون و توسعه استان گام بر می‌دارد.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۵۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، احمد سياوش‌پور در نشست شورای قضايی که در اداره كل ثبت اسناد و املاك گيلان با تبريک هفته دولت، ضمن گرامیداشت ياد و خاطره شهيدان رجايی و باهنر اظهار کرد: پيروی از منش و سيره اين بزرگواران فراروی تمام مسئولان قرار گيرد.

وی با بيان اينكه همه دولت‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و پيشرفت كشور تلاش‌های زيادی کردند  تصريح كرد: دولت كنونی قدم‌های مثبتی در ثبات نوسانات اقتصادی، ارزی و كاهش تورم برداشته است.

رئيس كل دادگستری استان گیلان توجه به سه بخش توليد، اشتغال و سرمايه‌گذاری را ضروری دانست و افزود: عليرغم اقدامات صورت گرفته، دولت بايد در رونق و پويايی اين بخش‌ها از هيچ كوششی فروگذار ننمايد.

سياوش‌پور ثبت شركت‌ها را يكی از شاخصه‌های پيشرفت و توليد عنوان كرد و گفت: قوه قضائيه همواره در مسير توسعه و پيشرفت كشور از توليدكنندگان داخلی حمايت كرده است.

وی با اشاره به اينكه قوه قضائيه در هماهنگی و حمايت از سرمايه گذاران و تامين امنيت تلاش دارد گفت: جهت دهی سلامت مسئولان در دستگاه‌ها در دستور كار دستگاه قضايی قرار گرفته است تا از هرگونه تخطی از قانون اجتناب شود.

رئيس كل دادگستری استان گیلان خاطر نشان كرد: دستگاه قضايی بدون حاشيه‌سازی به تخلفات رسيدگی می‌کند و با پرهيز از هرنوع سياسی كاری و جناح‌بندی در اجرای قانون و توسعه استان گام بر می‌دارد.

سیاوش پور حفظ حقوق بيت المال را از وظايف مهم قوه قضائيه ذكر كرد و افزود: معاونت اجتماعی و پيشگيری از جرم دادگستری استان اقدامات موثری در صيانت از اراضی ملی و منابع طبيعی انجام داده است.

وی با  قدردانی از عملكرد مدير كل و كاركنان سازمان ثبت اسناد و املاك گيلان تصريح كرد: معضل  اسناد و املاك  يكی از دغدغه‌های مردم است كه هرچند فعاليت‌های زيادی در سازمان در اين راستا صورت گرفته ولی نيازمند ساماندهی بيشتری در طرح‌های اجرايی است.

اين مقام ارشد قضايی با تاكيد بر اينكه هر سه قوه مقننه، مجريه و قضائيه بايد در رفع مشكلات اسناد و املاك  عزم و اراده ملی را بكار گيرند یادآور شد: با ساماندهی اين معضل تقريبا نيمی از پرونده‌های قضايی كاهش می‌يابد.

سياوش‌پور ابراز اميدواری كرد در ساليان آتی شاهد رفع نواقص در سازمان ثبت اسناد بوده و در كشور سامانه‌ای شفاف و به روز داشته باشيم.

ارسال نظرات