دهقان چناری تغییر گویش، پوشش و آرایش را از نشانه های تغییر شخصیت از طریق رسانه برشمرد و ابراز داشت: باید در فضای رسانه ای با فرزندانمان همراه شویم، باید به فرزندان محبت شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۱۷۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، نشست روشنگری با موضوع خانواده و شبکه های اجتماعی در بهاباد برگزار شد.

حجت الاسلام دهقان چناری در نشست روشنگری بسیجیان بهاباد که در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری آخوند ملا عبدالله بهابادی برگزار شد در سخنانی به نقش شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام اشاره کرد وافزود: شبکه‌های اجتماعی یکی از رسانه‌های به روز جامعه می باشند که می‌توانند مشکلات جدی را بر پیکره خانواده وارد سازد؛ لذا تبیین صحیح پیامدهای منفی شبکههای اجتماعی برای جوانان و والدین آنها با بهره مندی از مطبوعات، رسانه‌ها، انجمن اولیا و مربیان مدرسه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

این کارشناس فرهنگی افزود: ما هم اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار با دشمنان انقلاب اسلامی در دو عرصه جنگ نرم که مهمترین آنها ابزار رسانه ای مانند ماهواره و شبکه اینترنت هستیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری محقق مسائل فرهنگی با بیان اینکه بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای با ارزش‌های اسلامی ضدیت دارد گفت: دشمن با درگیر کردن فرزندان با این بازی‌ها، به آرامی افکار آنها را نسبت به دیدگاه سیاسی، اعتقادی و رفتاری تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی ظلم و نگاه تخریبی را در خانواده ها تثبیت می کند افزود: شبکه های ماهواره ای با این رویکرد روابط خارج از خانواده را عادی جلوه می دهند و خیانت ها را بی اهمیت نشان دادن و حتی عدم احترام به والدین هویت را از مفهوم خانواده می زدایند.

وی تاکید کرد: فضای مجازی یک دریاست، دریایی که هر لحظه ممکن است در آن غرق شوی آمار می گوید 90 درصد از کودکان ما از انواع فیلتر شکن ها استفاده می کنند.

دهقان چناری تاکید کرد: به هیچ وجه نمی توان رسانه را حذف کرد بلکه باید سواد رسانه ای ایجاد کرد. با این وجود متاسفانه 80 درصد جامعه ما اطلاعات رسانه ای ندارند.

وی تغییر گویش، پوشش و آرایش را از نشانه های تغییر شخصیت از طریق رسانه برشمرد و ابراز داشت: باید در فضای رسانه ای با فرزندانمان همراه شویم، باید به فرزندان محبت شود. خوردن، خوابیدن و پوشاک بچه ها را اشباع نمی کند. آن ها تشنه محبت هستند.

دهقان چناری در خصوص معایب شبکه های اجتماعی همانند وایبر، واتس آپ، لاین، بیتالک و ... گفت یکی از مضراتی که این شبکه های اجتماعی برای خانواده ها اعم از جوانان، چه مرد و چه زن بوجود می آورد به برخی خانواده ها بدون داشتن آگاهی یا با داشتن آگاهی از نشر این تصاویر عملا تصاویر خانوادگی شخصی خود را با دستان خود منتشر کرده در صورتی که اگر زمانی این تصاویر مورد سوء استفاده قرار گرفت از کار خود پشیمان شده و خود را از نسبت به این موضوع بی اطلاع می پندارند.

وی شبکه های اجتماعی را ابزار مهم جنگ نرم عنوان کرد و افزود: آگاهی جوانان در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی باید افزایش یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان با تهدید نرم جوانان را نشانه رفته اند و به دنبال تضعیف ارزش ها و اعتقادات مردم هستند و لذا خانواده ها نقش مهمی در برابر خطرات فرهنگی آنها دارند.

دهقان با بیان آثار مخرب ماهواره خطاب به خانواده ها گفت: بازی های اینترنتی فرزندانتان را کنترل کنید ، چرا که دشمنان اسلام حتی نوعی بازهایی را به وجود آورده اند که می تواند در دراز مدت عقاید فرزندانتان را تحت پوشش قرار دهد.


ارسال نظرات