رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت:دراین روز انسان باید متوجه خدا بوده و ثواب عبادت در آن را مطابق با یکصد سال اقامه نماز و شصت سال روزه داری عنوان کرده اند و کفاره گناهان یک عمر نیز مطرح شده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۱۷۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد، دحوالارض را روزگسترش زمین وآغاز خلقفت بخشی از جهان و آفرینش خشکی از دل دریا دانست و اظهار داشت: البته این آغاز به دلیل شرافت و عظمت کعبه از این مکان آغاز شده است.

حجت الاسلام محمدرضا ابویی افزود: بر اساس روایت های متعدد در این روز با انجام اعمالی نظیر نماز،روزه و دعا بر شکرگذاری این روز تاکید شده و از طرفی این روز را روز زیارتی حضرت رضا(ع) و خلقت عیسی مسیح(ع) نیز نامیده اند.

حجت الاسلام ابویی ادامه داد:دراین روز انسان باید متوجه خدا بوده و ثواب عبادت در آن را مطابق با یکصد سال اقامه نماز و شصت سال روزه داری عنوان کرده اند و کفاره گناهان یک عمر نیز مطرح شده است.

وی وجود ایام و مناسبت های مختلف دینی در دین مبین اسلام را فرصتی برای تجدید نظر انسان در اعمال خویش برشمرد و اضافه کرد: خداوند متعال با قرار دادن این روزها شرایطی را برای ارتباط محکمتر بندگان با خود فراهم آورده و اگر انسان ها نسبت به این فرصت ها بی توجه باشند در روحیه معنوی انان اثر گذاشته و افت معنوی پیدا می کنند

حجت الاسلام ابویی ترویج، تبلیغ و نشر مقدسات را ابزاری برای تقویت باورها و اعتقادات دینی عنوان کرد و گفت: انجام اعمال مخصوص ایام دینی در تقویت ایمان انسان ها موثر بوده و می تواند در کاهش بخشی از آلودگی های روحی بشر کارساز باشد.

یزدامروز

ارسال نظرات