محمد علی پور مختار گفت: محدود کردن موضوع حقوق نجومی‌ها به لیست 13نفر که از سوی آقای نوبخت اعلام شده است قابل قبول نیست اینکه لیست را جابجا کردند و به چند نفر محدود کنند مطالبه مردمی نیست.
کد خبر: ۸۷۳۶۲۳۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: محدود کردن موضوع حقوق نجومی‌ها به لیست  13نفر  که از سوی آقای نوبخت اعلام شده است قابل قبول نیست اینکه لیست را جابجا کردند و به چند نفر محدود کنند مطالبه مردمی نیست چراکه حقیقت چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه برخورد جدی‌تری نسبت به دریافت کنندگان حقوق‌های غیر عادلانه صورت بگیرد افزود: باید با افرادی که حقوق‌های غیر عادلانه گرفته‌اند ریشه ای تر برخورد شود و باید حقوق‌هایی که به شکل  غیر قانونی گرفتند به بیت المال بازگردانند.

وی افزود: هیچگونه اطلاع رسانی از طرف دولت نشده است و برنامه ای هم برای این موضوع ارائه نکرده‌اند.

پور مختار در ادامه بیان داشت: آنچه در مورد پیگیری حقوق‌های غیر عادلانه احساس می‌شود این است که پیگیری مطلوب و درستی مطابق با تاثیرات منفی که در جامعه گذاشته است شکل نگرفته است و واکنش مناسب در برابر مطالبات مردم انجام نشده است که مسوولین محترم باید  پاسخگویی  داشته باشند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اذعان داشت: در مجلس  طرحی تهیه شده است و فوریت حقوق های غیر عادلانه هم تصویب شد و در حال  پیگیری  است این در حالی است که مسوولیت اصلی متعلق به دولت است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه طبیعی به نظر می‌رسد اگر دولت لایحه‌ای را برای حقوق‌های غیرعادلانه ارائه ندهد مجلس در غیاب دولت ورود می‌کند و مساله را پیگیری می‌کند و اگر ایرادات و اشکالاتی داشته باشد را در نظر می‌گیرد هر چند ممکن است با انتقاداتی از سوی دولت مواجه شود که بدون هماهنگی این اتفاق افتاده است.

پور مختار در خاتمه افزود: در شرایط فعلی رفتار متناسب و اقدام ویژه ای  که باید از سوی  دولت در برابر حقوق‌های غیر عادلانه شکل بگیرد مشاهده نشده است.

ارسال نظرات