فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: عید غدیر یکی از مهمترین وقایع اسلام و آغاز اصل امامت و ولایت در زندگی مسلمانان است.
کد خبر: ۸۷۳۶۲۴۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲

پاسدار محمدرضا رضایی در جلسه هماهنگی بازسازی واقعه غدیر با اشاره به اهمیت گرامیداشت واقعه غدیر خم به عنوان روز بزرگ و تاریخ ساز در مکتب اسلام، گفت: عید غدیر خم و آغاز ولایت حضرت علی(ع)، سرآغاز یک تحول عظیم و ماندگار در تاریخ اسلام است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک با اعلام اینکه، در واقعه غدیر، پیامبر گرامی اسلام(ص) با برگزیدن حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد، گفت: وظیفه مبلغان و علماست در این ایام، اهداف متعالی اسلام و سیره ائمه معصومین(ع) را به مردم به ویژه جوانان تبیین کنند.

وی افزود: غدیر محوری‌ترین برنامه است که سال‌های گذشته در شهرستان اراک به خوبی برگزار شده و امسال نیز برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن آن نیاز به تلاش و همکاری همه مردم و مسئولان است؛ هنر بازسازی وقایع اسلام، یکی از موثرترین هنرها در انتقال مفاهیم ارزشمند حقایق تاریخی است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد، این برنامه از فعالیت‌های تاثیرگذار فرهنگی و دینی در کشور محسوب می‌شود.

پاسدار رضایی عید غدیر را شناسنامه شیعه دانست و گفت: عید غدیر یکی از مهمترین وقایع اسلام و آغاز اصل امامت و ولایت در زندگی مسلمانان است که با توجه به این مهم تبیین و تشریح پیام غدیر در سطح جامعه ضرورت دارد.

وی افزود: 29 شهریورماه واقعه غدیر در اراک با حضور یک‌صد و ده هنرمند و صحنه گردان در منطقه قنات بازسازی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیرخم در کشور، یک حرکت بدیع و جدیدی است که برگزاری آن با یک محتوا و مضمون ثابت و به صورت همزمان در سراسر کشور می‌تواند تاثیرات زیادی ارمغان داشته باشد؛ انتقال فرهنگ غدیر به نسل‌های آینده، رسالت مسلمانان است و برای زنده نگه داشتن فرهنگ غدیر و انتقال آن به نسل امروز و فردا همه مسلمانان نقش دارند و باید تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات