خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: تاکنون 500 هزار میلیارد برای پروژه‌های نیمه تمام کشور هزینه شده که این پروژه‌ها خروجی نداشته و برای مردم مشکل‌ساز است.
کد خبر: ۸۷۳۶۲۵۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار عبادالله عبدالهی ظهر امروز در مراسم افتتاح سد مخزنی کوچری با تاکید بر اینکه برای تامین هزینه مورد نیاز انتقال آب به قم بخش‌های مختلف مشارکت داشته‌اند اظهار کرد: در ابتدای این طرح منابع مالی مورد نیاز را نداشتیم اما اجرای عملیاتی پروژه بدون منابع در دستور کار قرار گرفت و به برکت سفر رهبری و توجه مسئولان استانی قم این طرح به نتیجه رسید.

وی اضافه کرد: فعالان عرصه کنونی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء فعالان هشت سال دفاع مقدس هستند که با توجه به فرمایشات رهبری در راستای پیشرفت کشور حرکت می‌کنند؛ توسط گفته‌های ایشان برای رفع بحران آب باید مدیریت منابع آب در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از تلاش مسئولان ملی برای تامین منابع آبی در کشور یاد کرد و گفت: از مرز آذربایجان غربی تا خوزستان پروژه‌های بسیاری وجود دارد که 17 سد، 140 کیلومتر تونل، 600 کیلومتر کانال و سازه‌های مختلف بزرگ بخشی از آنهاست و 13 هزار نفر با استفاده از 5 هزار دستگاه ماشین‌آلات در آنها فعالیت می‌کنند.

وی کاهش حجم پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون 500 هزار میلیارد برای پروژه‌های نیمه تمام کشور هزینه شده که این پروژه‌ها خروجی نداشته و برای مردم مشکل‌ساز است.

عبدالهی با اشاره به هزینه کرد 126 هزار میلیارد تومان در 165 پروژه مختلف عمرانی گفت: این میزان اعتبار دو برابر بودجه عمرانی تحقق یافته سال کشور است که امیدواریم با توجه مسئولان ملی در تامین این میزان به نتایج موردنظر برسیم. 

وی یادآور شد: برای اتمام 55 پروژه مذکور 3700 میلیارد تومان ریالی و 8.8 میلیارد دلار ارزی نیاز است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه یکی از پالایشگاه‌های نفتی به 87 درصد پیشرفت رسیده است تصریح کرد: این پالایشگاه 140 هزار میلیارد تومان برای کشور آورده دارد زیرا 171 میلیون مترمکعب منابع با استفاده از این پالایشگاه اتخاذ می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: با استفاده از 10 میلیون تحصیلکرده و دهها میلیون نیروی مومن کشور می‌توانیم توانمندی کشور را افزایش داده و کشور را متحول کنیم اما در این راستا مجلس باید در سال 96 انقلابی را برای رفع قوانین مانع رقم بزند.

وی جذب سرمایه‌گذار را از اولویت‌های کشور دانست و مطرح کرد: بانک‌ها نمی‌توانند عامل مطلوبی برای استفاده نقدینگی مردم باشند در حالی که باید از این حجم نقدینگی در پروژه‌های بزرگ عمرانی استفاده شود.

عبدالهی آزادراه حرم تا حرم را از دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برشمرد و ادامه داد: سد کوچری 170میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که تکمیل آن نشان از توان اجرایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء است، این قرارگاه آمادگی اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر را نیز دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها