نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در جمع مردم دامغان گفت: تا وقتی هدف از تحصیل و معنای اشتغال برای جوانان ما پشت‌میز نشینی است، روستایی ما بجای تولید مایحتاج خوراکی خود را هم از شهر می‌خرد، جوانان ما با تلاش بیگانه اند و دولتمردان حمایت کافی از تولیدات داخلی نمی‌کنند، اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد.
کد خبر: ۸۷۳۶۲۷۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در دامغان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی بعدازظهر امروز در یادواره بزرگداشت شهدای کارمند شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، فرماندار، روحانیان، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، رؤسا و کارکنان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع دامغان برگزار شد، اظهار داشت: تا هنگامی که ما نفت خام را می‌فروشیم، دلار می‌گیریم و با آن کالاهای مصرفی و غالبا کم ارزش خارجی وارد می‌کنیم، شعار اقتصاد مقاومتی جلوه عملی پیدا نمی‌کند.

امام جمعه بندرعباس افزود: امروز جوان ما از کار و تلاش و تولید فراری شده و آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ، بزرگترین تولید کننده گندم دنیاست، تحصیل‌کرده چینی و ژاپنی در زمین‌کشاورزی و سخت‌ترین مشاغل صنعتی فعالیت می‌کند و در ایران ما، پدر پیر با ساعت‌ها رانندگی رزق خرج خانواده‌ای با چندجوان بیکار تحصیل کرده را می‌دهد که کار را تنها نشستن پشت میز ادارات می دانند، حال آنکه اسلام هرگز کسب روزی و تلاش را اینگونه معنا نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ تحصیل و اشتغال باید در جامعه ما تغییر کند، تصریح کرد: تا وقتی هدف از تحصیل و معنای اشتغال برای جوانان ما پشت‌میز نشینی است، روستایی ما بجای تولید مایحتاج خوراکی خود را هم از شهر می‌خرد، جوانان ما با تلاش بیگانه اند و دولتمردان حمایت کافی از تولیدات داخلی نمی‌کنند، اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان استقلال اقتصادی واقعی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مستلزم اراده ملی دانست و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم، دولت از تولیدات داخلی به‌ویژه تولیدات روستایی و کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات صنایع کوچک حمایت نموده و کالاهای تولیدی آنان را خریداری کند و با جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی دارای مشابه داخلی رونق اشتغال و تولید را ایجاد نماید.

 

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر، آنان را الگویی کم‌نظیر برای همه دولت‌ها و دولتمردان برشمرد و گفت: آنها هم در زمان خدمتشان و هم با شهادتشان دشمنان را ناامید کردند، فراموش نکنیم که  دشمن تا آنجا تلاش می‌کند که به نفوذ امیدوار باشد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیئت دولت و هفت نکته مورد نظر ایشان در این نشست، اظهار داشت: هفته دولت، هفته حساب پس دادن مدیران است، همه مسؤولان در هر پست و جایگاه باید در فضای کار خود حسابگر باشند و محاسبه کنند که تا چه حد در خدمت به مردم موفق بوده‌اند؛ هر مدیر در جامعه اسلامی باید نهایت توان خود را برای رفع نیازهای مردم بکار بندد.

دولتمردان خدمات دولت‌های پیشین را زیر سؤال نبرند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطر نشان کرد: متأسفانه دولتمردان ما پس از قرارگرفتن در رآس امور، خدمات دولت‌های قبلی را زیر سوال برده و تمامی کاستی‌ها و مشکلات را به دولت گذشته نسبت می دهند، حال آنکه قدرشناسی از خدمات دولت‌های پیشین و آسیب شناسی مشکلات و تقویت دستاوردها عامل رشد جامعه است.


وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب هیچ یک از روستاها و حتی شهرهای کوچک کشورمان آب بهداشتی، برق، گاز، تلفن و حتی جاده نداشتند و امروز غالبا از همه این نعمت‌ها برخوردارند، این خدمات را دولت‌های قبلی انجام داده‌اند، مملکت را دولت‌های پیشین با یاری مردم تا به امروز آباد کرده‌اند.


آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز، از کشوری که حتی در تأمین سلاح‌‌های سبک در روزهای نخست جنگ مشکل داشت به قدرتی موشکی بدل شده که می‌تواند در چشم برهم زدنی ریاض را بزند و یا تلاویو را با خاک یکسان کند و این پیشرفت‌های گسترده نظامی در دوران دولت‌های پیشین اتفاق افتاده، خطاب به دولتمردان گفت: شما خدمات خود را به مردم ارائه بدهید و از زیر سوال بردن خدمات دولت‌های قبلی پرهیز کنید.

رهبری از عملکرد دولت در عرصه فرهنگ رضایت ندارند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار دغدغه های جدی خود را در باب فرهنگ متذکر شدند و عملکرد دولت را در عرصه فرهنگ تأیید نکردند، افزود: 4500 اتاق فکر در دنیای غرب شبانه روز برعلیه فرهنگ و اعتقادات ما برنامه‌ریزی می‌کنند که تنها 2700 عدد از این مراکز در آمریکا قرار دارد و هرکدام از آنها ده‌ها نخبه و تحلیل‌گر سیاسی و اجتماعی را به خدمت گرفته اند.

 

وی اضافه کرد: دولتمردان آمریکایی و غربی برای از بین بردن حجاب و عفاف زنان و دختران ما، ترویج فساد اخلاقی در بین جوانان ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی، از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها اینچنین پردامنه فعالیت می‌کنند، فیلم و شعر و کتاب و شبکه اجتماعی برای جوان ما تولید می‌کنند و سوال اینجا است که ما در مقابل این هجمه بزرگ و شبیخون فرهنگی چه کرده‌ایم.

آیت الله نعیم آبادی با ذکر این نکته که قصه‌های قرآن در باب فرعون‌ها و نمرودها جریان شناسی تاریخ استکبار است و در زمان ما نیز عینیت دارد، گفت: نظام سلطه دریافته است که در هشت سال دفاع مقدس که ما تقریبا هیچ نداشتیم حریف ملت مسلمان ما نشد و امروز نیز قطعا نخواهد شد، اما باید بپذیریم که در بعد تهاجم فرهنگی برخی خاکریزهای اعتقادی مدخل نفوذ دشمن شده است و تغییرات فرهنگی ناخوشایندی که در جامعه شاهدیم حاصل خوب عمل نکردن مسؤولان امر و همه ما در برابر شبیخون فرهنگی دشمن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها