خبرهای داغ:
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی مهم‌ترین هدف جهادگران بسیج دانشجویی را محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق روستایی استان کرمانشاه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۲۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محمد امیری ضمن تشریح فعالیت گروه جهادی بسیج دانشجویی در این استان، اظهار داشت: گروه جهادی منتظران مصلح(عج) زیر‌نظر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی حدود 15 دوره است که به برگزاری اردوهای جهادی می‌پردازد و این حرکت بزرگ به‌صورت کاملا دانشجویی و خودجوش بوده است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حضور تعداد بسیاری از دانشجویان و اساتید پیشکسوت کشور در این حرکت جهادی و خدا‌پسندانه بدون هر توقع و به‌صورت کاملا رایگان در سطح استان‌های محروم و کم‌برخوردار اشاره و بیان کرد: گروه‌های جهادی با‌اخلاص کامل به نیت خدمات‌رسانی به مناطق نیازمند کشور بسیج می‌شوند و باید این فعالیت‌های جهادی با حمایت بیشتر مسؤولان استان‌ها همراه شود.

این مسؤول بی‌مهری و عدم همکاری برخی نهاد‌های استان کرمانشاه را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: دانشجویان جهادگر در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، هر ساله با همه ظرفیت و توان در خدمت‌رسانی به مناطق محروم تلاش دارند و عدم همکاری و بی‌تفاوتی برخی اداره‌ها و نهاد‌ها کوچک‌ترین تاثیری در انگیزه خدماتی این گروه‌های ایثارگر و جهادی ندارد.

امیری خطاب به بی‌مهری برخی مسؤولان بی‌کفایت و بی‌تفاوت در عرصه خدمات جهادی در کشور، گفت: دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، حضور در کنار روستاییان را افتخار خود می‌دانند و معتقدند مردمان محروم در واقع ولی‌نعمتان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و جهادگران خدوم عرصه بسیج دانشجوی در قالب فعالیت‌های سازنده در این جهاد فی سبیل‌الله، از همه تلاش و ظرفیت موجود استفاده می‌کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: کل اعتبارات خدمات‌درمانی و فرهنگی ارائه شده از 27 مردادماه سال‌جاری و به‌مدت 10 روز فعالیت شبانه‌روزی در قالب اردوهای جهادی در استان کرمانشاه بیش از 5 میلیارد‌ریال برآورد شده است.

وی با بیان گزارش مختصری از گروه‌های خدماتی و درمانی گروه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی طی 10 روز در 12 روستای استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد‌: گروه دندان‌پزشکی در بخش اطفال به بیش از تعداد 670 نفر خدمات‌درمانی اعم از ترمیمی‌، کشیدن دندان، فیشور سیلانت، srp‌، پالپوتومی، فلوراید‌تراپی، پالکتومی و... ارائه کرده است.

امیری با اشاره به خدمات جهادی گروه بسیج دانشجویی شهید بهشتی در بخش بزرگسالان تصریح کرد: با خدمات‌رسانی به بیش از یک‌هزار و 200 نفر از بزرگسالان این مناطق حاشیه‌ای کم‌برخوردار در مجموع حدود 2 هزار عدد دندان‌کشیده شد و در بخش آموزش بهداشت دهان و دندان نیز به بیش از یک‌هزار نفر از کودکان 5 سال تا 12 سال مناطق مذکور خدماتی از جمله آموزش، ارائه پک‌فرهنگی، مسواک و خمیر‌دندان و... انجام شد.

وی به خدمات جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در قالب گروه آزمایشگاهی اشاره و بیان کرد: در مدت 10 روز در این مناطق محروم روستایی 400 آزمایش خون‌(تب‌مالت، تری‌گلیسرید و قند و‌...) انجام شد همچنین در گروه بهداشت محیط‌(آزمایش آب و خاک و آموزش) نیز 10 روستا از استان کرمانشاه مورد بررسی و تحقیقات کارشناسی قرار گرفت.

این مسؤول از خدمات‌رسانی و ویزیت رایگان و تجویز دارو از سوی تیم پزشکی مامایی برای 740 نفر از اهالی روستاها خبر داد و افزود: گروه بینایی‌سنجی بسیج دانشجویی شهید بهشتی توانستند بیش از 768 نفر از اهالی روستاها را معاینه کنند که تشخیص‌های تخصصی آن‌ها حاکی از بیماری‌هایی شامل تنبلی چشم و ناخنک بسیار بود که موارد اورژانسی به مراکز درمانی پیشرفته استان ارجاع داده شدند.

امیری تاکید کرد: گروه 5 نفره بسیج دانشجویی در قالب خدمت‌رسانی خانه‌گردی( HOME VISIT) حدود 670 خانواده مناطق کم‌برخوردار روستایی را ویزیت کردند و تعداد 60 مورد کالای خوراکی و بهداشتی از سوی گروه تغذیه در بین اهالی مناطق مذکور توزیع شد و گروه آموزش بهداشت در برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 10 روستا مشارکت کردند.

امیری با قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه و امید بخش امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه از فعالیت اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شهید بهشتی در کرمانشاه، افزود: فرماندار کرمانشاه، بخشدار سرفیروز‌آباد، مسؤول بسیج سازندگی استان و نمایندگانی از دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه و مرکز بهداشت شهرستان نیز از این حرکت جهادی بازدید کرده و از خدمات گسترده و تاثیرگذار اردوی جهادی منتظران مصلح(عج) در بخش سرفیروزآباد استان کرمانشاه تجلیل و قدردانی لازم را به‌عمل آورند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: تلاش نیروهای بسیج دانشجویی در راستای ارائه خدمات‌درمانی، بهداشتی و... با هدف محرومیت‌زدایی مناطق روستایی کشور به ویژه مردم ولایت‌مدار و غیور استان کرمانشاه است که در سال‌های دفاع مقدس رشادت و ایثارگری بسیاری در حفظ ارزش‌های نظام و آرمان‌های انقلاب داشته‌اند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما هم معتقدیم در توانمندسازی مناطق مرزنشین و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی با حمایت بیشتر در قالب فعالیت‌های جهادی باید تلاش شود.

ارسال نظرات