سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، ساعت 11، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۳۶۳۵۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج – رصد رسانه های مجازی و مکتوب امروز (8 شهریور  1395) خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است مهم و قابل توجه باشد را در اختیار مخاطبان قرار می دهد

خبرآنلاین- رونمایی از کاندیدای جدید اصولگرایان

یییییییییییییییییییییییییی

حسین نجابت در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: احمدی‌نژاد برای انتخابات 96 نمی آید چون احتمال اینکه او صلاحیتش تأیید نشود وجود دارد. احتمال این اتفاق هم زیاد است.قالیباف، لاریجانی، باهنر، زاکانی، فروزنده، نادران، باقری لنکرانی، جلیلی، پورمحمدی، ابوترابی فرد، توکلی، علی اکبری، رحمانی فضلی، ضرغامی، رضایی، قاضی زاده هاشمی و حدادعادل شخصیت هایی هستند که نجابت نام آنها را برد اما یادآور شد که رضایی، جلیلی و حدادعادل اعلام کردند نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نمی شوند. وقتی او با این سئوال مواجه می شود که لاریجانی، باهنر، باقری لنکرانی و قاضی زاده هاشمی نیز اعلام کردند تصمیمی برای ورود به رقابت سیاسی پیش رو ندارند، جواب می دهد: آنها ظرفیت این کار را دارند حالا یا خود می گویند تصمیمی ندارند یا دوستانش این احتمال را رد می کنند یا گفته می شود هنوز تصمیم نگرفته است.اما در میان همه نام‌های مطرح شده حسین نجابت فعال سیاسی اصولگرا نزدیک به جمعیت ایثارگران فقط از کاندیداتوری یک نفر دفاع کرد و او کسی نبود جز الیاس نادران.


ایلنا - مخالفت روحانی با بگیر و ببند مفسدان اقتصادی!

یییییییییییییییییییییییییی

روز گذشته  حسن روحانی در اختتامیه جشنواره شهید رجایی درباره برخورد با نجومی بگیران گفت: اگر می خواهیم با فساد مبارزه کنیم بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را بگیر فساد درست نمی شود. این اظهارات در حالی است که حسن روحانی در سال 92 گفته بود: اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود در اینجا خط قرمزی وجود ندارد و قانون برای همه مساوی است.


ایسنا- اگر جوان ها کنسرت نروند به دعای کمیل هم نمی روند!

یییییییییییییییییییییییییی

صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: ر جلسه با برخی از روحانیون گفتم، اگر در سالن‌ها به جوان‌ها اجازه ندهیم در چارچوب شرع و قانون، شادی داشته باشند، به دعای کمیل و نماز جمعه منتقل نمی‌شوند و به زیر زمین منتقل می‌شوند. آن وقت کارهای پر خطر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران- مهدی هاشمی آزاد می شود؟

یییییییییییییییییییییییییی

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مهدی هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مدت زمان زیادی از ارسال دادخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی به دیوان عالی کشور می گذرد و روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه هم این موضوع را تاکید کردند.
وی افزود: در دادخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور هم دلایل جدید خود را برای پرونده و هم عدم توجه به دلایل و مستندات گذشته و تحریف یک سری مدارک پرونده و استناد به مدارک جعلی مطرح شده است.


تسنیم- انتقاد یک اصلاح طلب از آمریکازدگی اصلاح طلبان

یییییییییییییییییییییییییی

عباس عبدی تحلیل‌گر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشته است: اگر روسها کوچکترین بدقولی نسبت به ایران انجام دهند، صدای خیلی‌ها درمی‌آید که روسها چنین‌اند و چنان. ایرادی ندارد ولی هنگامی که آمریکایی‌ها دو میلیارد دلار پولهای ایران را برخلاف همه مقررات بین‌المللی بالا می‌کشند یکی از این افراد معترض آنان نمی‌شود. از این نوع موارد خیلی می‌توان ارائه کرد. بمبارانهای افغانستان که بسیاری از افراد عادی کشته می‌شدند حساسیت کسی را برنمی‌انگیخت ولی بمبارانهای سوریه در سرخط خبرهای این افراد است.


پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی- هاشمی نتیجه انتخابات 96 را اعلان کرد!

یییییییییییییییییییییییییی

هاشمی در اجلاس آموزش و پرورش گفته است:  الان- باز شده در ایران، همه دلسوزان کشور باید وارد این فضا بشوند مطمئنم که دوره دوم دولت آقای روحانی می تواند ما را به آنجا برساند. بسیاری از این سم پاشی ها، اهانت ها و هوچی گری هایی که می شود برای این است که -کشور- به آنجا نرسد.  این کار خطرناک است. 

آرمان- شرط اصلاح‌طلبان براي حمايت از روحاني

عاععع

محمد سلامتي در گفت‌وگو با این رونامه گفته است: آقاي روحاني بارها قول داده است كه به وعده‌هاي خود پايبند باشد. اما درعمل به دليل عدم استفاده از عناصر مناسب در بعضي از مسئوليت‌ها و عدم اعمال مديريت برنامه‌هاي وي پيشرفت نمي‌كند. بنابراين به نظر من اگر اصلاح‌طلبان بخواهند براي روحاني شرطي قائل شوند تاكيد بر از بين بردن اين نقطه ضعف‌هاست. البته حمايت اصلاح‌طلبان بخشي از قضيه است و بخش مهم‌ترحمايت بدنه جامعه است كه آقاي روحاني براي كسب آن بايد به هشدارهايي كه اصلاح‌طلبان به وي مي‌دهند توجه جدي كند.

اعتماد- دولتی  ها در جلسات رئیس دولت اصلاحات شرکت می کنند!


عاععع

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در گفت و گو با اعتماد گفته است: من فكر مي‌كنم همه دوستان روابط خوبي با رئیس دولت اصاحات دارند. من بارها خيلي از دوستان دولت را در جلسات و در برنامه‌هايي كه آقاي خاتمي داشتند، ديدم. بله اين ارتباطات وجود دارد و خيلي هم طبيعي است. اعضاي دولتي كه سال‌ها با هم كار كردند طبيعي است كه هنوز هم با هم همفكري و تبادل‌نظر داشته باشند.
با وجود همه محدوديت‌هايي كه براي آقاي خاتمي وجود دارد جلسات و نشست‌هاي ايشان برقرار است. ما هم هر وقت فرصت كنيم در برنامه‌هاي ايشان شركت مي‌كنيم.

جوان- كفران نعمت برجام عذاب الهي مي‌آورد

عاععع

این روزنامه با اشاره به ظهارات روز گذشته رئیس جمهور نوشت: به نظر می‌رسد دولت که قبلاً‌ اعتقاد داشت:«نمی‌شود مردم را به زور به بهشت برد» حالا اعتقاد جدیدی پیدا کرده است که باید مردم را از عذاب الهی و سقوط در جهنم به خاطر کفران برجام ترساند.

کیهان- دست‌درازی به بیت‌المال خیانت است چه در شهرداری چه در دولت

عاععع

صرفنظر از صحت یا عدم صحت گزارش‌هایی که در آن ادعا شده شهرداری تهران در جریان واگذاری املاک به برخی خواص  و نورچشمی ها، تخفیفات کلان داده و از بیت‌المال حاتم‌‌‌بخشی کرده است! این اصل ماجراست. اکنون شهرداری، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر دستگاه‌های مسئول موظفند در این‌باره بدون هرگونه ملاحظه کاری و چشم‌پوشی، به مردم و افکار عمومی پاسخ بدهند که این اتفاق افتاده یا نه !؟ و بالاخره از دستگاه قضایی انتظار می‌رود در این موضوع به صورت ویژه و ضربتی ورود کند و آرامش را به مردم بازگرداند. اگر تخلفی شده، با اشد مجازات با متخلفین برخورد شود و اگر نشده،  دروغ‌گویان را به اشد مجازات برسانند .
این آزمون دوم دستگاه قضا در این موضوع است. در آزمون اول، مدیران خیانتکار مجازات نشدند تا  آنجا که  سخنگوی دولت آنها را ذخیره نظام خواند! و رئیس‌جمهور تعقیب قضایی را بی‌فایده اعلام کرد!
ارسال نظرات