گفتگو با جانشین بسیج کارمندان البرز به بهانه روز بسیج کارمندان:
بسیج کارمندان به دلیل گستره زیادی که اعضای آن دارند یکی از اقشار همه گیر است که توجه به نیازهای این قشر با توجه به شرایط کاری کارمندان حائز اهمیت زیادی است.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۵۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ بسیج کارمندان به دلیل گستره زیادی که اعضای آن دارند یکی از اقشار همه گیر است که توجه به نیازهای این قشر با توجه به شرایط کاری کارمندان حائز اهمیت زیادی است.

در گفت وگویی که با رضا منوچهری، جانشین سازمان بسیج کارمندان سپاه اما حسن مجتبی(ع) استان البرز داشتیم نظر او را در آستانه سالروز بسیج کارمندان درباره این قشر پرسیدیم و از وی درباره شرایط بسیج کارمندان و برنامه های احتمالی آن سئوال کردیم.

 

لطفا در ابتدا مختصری درباره تاریخچه تشکیل بسیج کارمندان بگویید؟

بسیج در 22 قشر تشکیل شده که از جمله آ نها بسیج مهندسان،پزشکان،حقوقدانان و ... هستند ولیکن از قدیمی ترین اقشار، بسیج ادارات و یا همان بسیج کارمندان است که از سال 64 ایجاد شده است.

بسیج کارمندان به عنوان یکی از اقشار دارای طیف زیادی از بسیجیان به عنوان عضو، چه وظایفی را بر عهده دارد؟

هدف سازمان بسیج کارمندان همانند آنچه که برای بسیج تعریف شده و به تعبیر مقام معظم رهبری ایجاد جامعه اسلامی است که در راستای ایجاد جامعه اسلامی می بایست دولت اسامی تشکیل شود و ما در حال حاضر در جهت ایجاد دولت اسلامی حرکت می نماییم به عبارتی دیگر اگر ما به دنبال ایجاد تمدن اسامی می باشیم لاجرم در ابتدا باید یک مدینه فاضله و یا یک آرمان شهر اسلامی تشکیل دهیم که بسیج کارمندان می تواند در این مسیر نقش بارزی داشته باشد.

یکی از اهداف بسیج کارمندان کمک به تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی است در استان البرز چه کارهایی انجام داده اید؟

در راستای تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی نظام، طرح حلقه های صالحین طراحی شده و از این طریق به تربیت، پرورش و رشد اخلاقی، اعتقادی و بصیرتی کارکنان کمک می شود. حلقه های صالحین با محوریت سرگروهایی کارآزموده، آموزش دیده و کارشناس از کارمندان خود ادارات، نقش به سزایی در رشد و تعالی کارمندان دارند.

ادارات استان البرز دارای ظرفیت ها و پتانسیل بسیار بالایی در زمینه نیروی انسانی، کارشناسان و مدیران لایق هستند که در صورت استفاده از این ظرفیت ها، می توانند نقش بسیار موثر و مفیدی در استان داشته باشند.

بحث بر سر ماندن بر موازین اخلاقی و اسلامی این روزها خیلی برجسته شده است

با توجه به اینکه موضوع فیش های حقوقی و فساد در دولت منتشر می شود، بسیج کارمندان برای ماندگاری و جلوگیری از انحرافات احتمالی در بخش جزئی از کارمندان چه برنام ههایی داشته یا دارد؟

همانطور که در سئوالات قبلی نیز اشاره شد تربیت نیروهای در تراز موازین انقلاب یکی از اولویت های بسیج کارمندان است که طبیعتا تربیت این نیروها، خود از فساد در هر سطحی پیشگیری می کند. لذا فیشهای حقوقی و پیگیری آن از مطالبات جدی و به حقی است که باید توسط دستگاهای نظارتی و متولی پیگیری و نتیجه حاصل و به اطلاع عموم رسانده شود.

مجموعه بسیج کارمندان در استان چند عضو دارد و چند درصد کارمندان را تحت پوشش خود قرار داده و این درصد و میزان عضویت در قیاس با میانگین کشوری چگونه است؟

در استان البرز حدود 68 درصد از کارگزاران و کارمندان نظام عضو بسیج هستند که از میانگین کشوری نیز مقداری بالاتر است .

برخی می گویند بسیج در ادارات بیشتر به یک دفتر و تابلو خلاصه شده است، شما این انتقاد را قبول دارید؟

سابقه فعالیت های بسیج نشان داده است هر جایی که تابلو و نشانی از بسیج وجود داشته پویایی، اخلاص و ایمان، کار و تلاش و تعامل سازنده نیز وجود داشته و بسیج همواره مرجع برای کمک به سایر بخشها بوده است.

کمک به ارتقای شاخص های پیشرفت مبتنی بر موازین اسلامی می تواند با تلاش کارکنان دولت بسیار سریع تر اتفاق بیفتد فکر می کنید نقش نهادهایی مانند بسیج در این مسیر چیست؟

با عنایت به اینکه بسیج در تمام ارکان نظام وجود دارد لذا بسیج می تواند با ایجاد تعامل موثر بین بخ شها و ادارات، نقش مفیدی در کاهش مشکلات مردم داشته باشد. ما در بسیج کارمندان با برگزاری جلسات با اصناف، ادارات کل استان، ادارات شهرستانی، بسیج سازندگی و ... توانست هایم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

برنامه و چشم اندازی که دارید و میخواهید به آن تا پایان سال برسید چیست؟ و آیا برنامه ای هم برای دراز مدت نوشت هاید یا در دست اجرا دارید؟

یکی از اموراتی که جزو برنامه های ما است بحث اردوهای جهادی است که می تواند بخشی از مشکلات مردم را برطرف و امید محرومین را افزایش دهد.

انجام اردوهای جهادی فقط به صورت ساخت راه ،مدرسه و ... نیست بلکه مشاوره و ارایه خدمات مشاور های توسط کارشناسان بسیجی ادارات به مردم در حوز ههای کشاورزی، دامداری، مسکن و... و ایجاد جلسات مستقیم مدیران ارشد استان با مردم به صورت مستقیم به ویژه در مناطقی است که دارای مشکلات بیشتری هستند همه این موارد جزو برنام ههای بسیج کارمندان است که البته در حال حاضر نیز اجرا م یشود.

بزرگترین سرمایه هر اداره و دستگاهی داشتن کارمندان مومن، انقلابی، سالم، باروحیه و شاداب و خلاق و ... است که وجود این خصایص در کارمندان در ارایه خدمات شایسته به مردم نیز می تواند اثر مثبت داشته باشد لذا در این راستا اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی، اعتقادی و همای شهای تخصصی در خصوص حجاب و عفاف، افزایش سواد رسانه ای،دفاع مقدس،کلاس های قرآنی و بسیاری از برنامه های زیارتی و سیاحتی توسط بسیج کارمندان اجرا و یا تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

همانگونه که مستحضرید یکی از برنامه های دشمن در راستای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضربه به اعتقادات خانواده ها و به ویژه جوانان و نوجوانان است و آسیب زدن به خانواده و مادر به عنوان نقش محوری خانواده است لذا از جمله مهمترین برنامه هایی که باید برای آن و در بلندمدت برنامه ریزی کرد خانواده های کارمندان است و لذا آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص سبک زندگی ایرانی - سلامی و رشد و تعالی ایشان می تواند جزو برنامه های آینده باشد.

تعاملی که بین بسیج کارمندان و ادارات شما می گیرد معمولا با چه رویکردی است و چقدر این تعاملات توانسته به مردم کمک کند؟

بسیج کارمندان همواره کمک کار و معین ادارات و به ویژه مدیران بوده و با محور قرار دادن نحوه کار و عملکرد بزرگانی همچون شهیدان رجایی و باهنر که هفته دولت نیز به نام این بزرگواران نامگذاری شده و از الگوهای بی بدیل در خدم ترسانی به مردم بود هاند بهره برده و خدمت به مردم که به راستی ولی نعمتان نظام هستند را افتخاری برای خود دانسته است.

 
 
گزارش و گفتگو: عطیه قمی 
ارسال نظرات
پر بیننده ها