خبرهای داغ:
نماینده مردم اهواز در مجلس:

تجهیزات نفتی خوزستان فرسوده هستند/لزوم به‌کارگیری پیمانکاران بومی

اهواز- نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجهیزات نفتی خوزستان فرسوده هستند، گفت: باید یک طرح جامع برای آینده صنعت نفت وجذب نیروهای بومی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۷۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶

به گزارش  بسیج، همایون یوسفی بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان بنا به دلایل مختلف خاکریز اول اقتصادی و امنیتی کشور هست و هرگونه سرمایه گذاری در این استان ضمانت کننده آینده بهتری برای کشور است.

وی افزود: تاریخ معاصر کشور با نفت عجین شده و در خوزستان بیشتر حکم می کند چون مرکز نفت بوده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این نابسامانی ها را در خوزستان می بینیم یک دلیل آن وابستگی به نفت است. وابستگی به نفت در آینده یک تهدید جدی برای کل کشور است.

یوسفی با اشاره به اینکه خوزستان قبل از انقلاب شاهد شکل گیری و ایجاد تمدن نفتی بود است، گفت: مقرر شده تا یک تمدن نفتی جدید در غرب کارون ایجاد شود ولی تمدن قبل از انقلاب به دلیل تغییر نگرش به خوزستان و همچنین جنگ از بین رفته است که باید توجه مسئولان کشوری را به خوزستان بیشتر معطوف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خوزستان آینه تمام نمای آینده کشور است، عنوان کرد: در تاریخ کشور ما هیچ چیزی به اندازه نفت در بازتولید ثروت مؤثر نبوده است. به علت نفتی بودن اقتصاد خوزستان متأسفانه سایر حوزه های اقتصادی رها شده، رشد خوبی نداشته و حتی از رقابت نیز بازماندند.

عدم پاسخگویی نفت و صنایع بزرگ به وضعیت معیشتی مردم

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم پاسخگویی نفت و صنایع بزرگ به وضعیت معیشتی مردم یکی از مشکلات موجود خوزستان است، بیان کرد: در اوایل زمان شکل گیری تمدن نفت در خوزستان این پاسخگویی وجود داشت ولی امروزه وجود ندارد.

یوسفی اضافه کرد: سهم مردم از پروژه های نفتی بزرگ در خوزستان کم است و سفره های مردم این استان از پروژه ها چندان بهره ای ندارد. باید سهم سفره های مردم از این موضوع را بیشتر و پربارتر کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس تلقی های موجود در جامعه می توان این برداشت را داشت که پشتیانی صنایع نفت در سطح خوزستان انجام نمی شود که اگر شود، تحول خوبی در اقتصاد مردم استان رقم می زند.

یوسفی عنوان کرد: یکی از دلایل عدم این پشتیبانی مدیران غیربومی نفتی و پیمانکاران عمدتا غیربومی است. حتی برخی مواقع رانت هایی در این پشتیبانی ها وجود دارد که باعث می شود خیلی از کارها را به خارج از استان برون سپاری کنند.

لزوم تشکیل کمیته بررسی مشکلات خوزستان در وزارت نفت

وی گفت: پیشنهاد می کنم که یک کمیته و کارگروه برای بررسی مشکلات خوزستان در وزارت نفت تشکیل شود تا برای حل آنها پیگیری های لازم را انجام دهد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجهیزات نفتی خوزستان فرسوده هستند، تأکید کرد: باید یک طرح جامع برای آینده صنعت نفت در خوزستان و جذب نیروهای بومی را در دستور کار داشته باشیم.

یوسفی در پایان خطاب به وزیر نفت تصریح کرد: راه اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای، اجرای پروژه های پژوهشی در دانشگاه های خوزستان، در نظر گرفتن امتیازاتی به منظور افزایش انگیزه پرسنل جنوب، حمایت از صنایع پایین دستی، حمایت از تیم های فوتبال و تعیین تکلیف دانشگاه صنعت نفت از جمله انتظارات ما از وزارت نفت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها