مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی و بنیاد فرهنگی و اجتماعی، به 5 هزار و 400 شهید والامقام، 9 هزار جانباز و 840 آزاده در کردستان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به شهدا رسالت همه دستگاه و نهادها بوده و این انتظار را داریم تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها یاریگر بنیاد شهید باشند.

سلیمانی به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدا و امور ایثارگران استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: مجتمع فرهنگی، ورزشی و خدماتی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سطح کیفی بالایی در سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام شهیدی به بهره‌برداری رسید.

وی از اشتعال به تحصیل یک هزار و 50 دانش‌آموز در 53 مدرسه شاهد و طرح پراکنده بنیاد شهید در استان خبر داد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در حال حاضر به 2 هزار و 700 دانشجو در سر فصل‌های آموزشی، مشاوره و پرداخت شهریه خدمات ارائه می‌کند.

به گفته سلیمانی، به منظور جلوگیری از مخارج ایاب و ذهاب و غیره، 85 درصد از این دانشجویان در دانشگاه آزاد و نزدیک محل زندگی خود تحصیل می‌کنند.

وی از انجام 780 مورد نام‌گذاری اماکن و معابر به نام شهدا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در استان خبر داد و اظهار داشت: ساخت و نصب 96 تابلو با موضوع شهید و شهادت در معابر مختلف از دیگر اقداماتی بود که ظرف 3 سال گذشته در استان انجام شده است.

به گفته سلیمانی، برای ارائه خدمات بیمه‌ای نیز در حال هزار بیش از 19 هزار و 835 نفر در سطح استان از خدمات بیمه همگانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: 30 هزار و 254 نفر نیز از خدمات بیمه مکمل و صندوق سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده می‌کنند.

سلیمانی گفت: در طول 3 سال گذشته بیش از 4 هزار نفر از جامعه جانبازان استان کردستان در کمیسیون‌های پزشکی شرکت کرده‌اند.

وی همچنین از پرداخت 5 هزار فقره وام مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان خبر داد و اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات تا قبل از سال گذشته فقط به خانواده شهدا و جانبازان بالای 20 درصد اختصاص می‌یافت که الان جانبازان کمتر از 20 درصد نیز مشمول دریافت تسهیلات مسکن هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای طرح سپاس نیز در طول سه سال گذشته با بیش از 35 هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان دیدار شده است.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 231 شهید استان در یک هزار و 3 گلزار شهید در استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: تاکنون 85 درصد ازاین گلزارهای شهدا ساماندهی شده که از نظر میانگین کشوری 10 درصد بالاتر است.

سلیمانی در پایان گفت: 450 مزار شهید که عموما در روستاها هستند تاکنون ساماندهی نشده است که اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی این تعداد مزار باقی‌مانده حدود 1.5 میلیارد میلیون تومان است.

ارسال نظرات