رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: کاروانی متشکل از مسؤولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری، اساتید تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری و راویان دوران دفاع مقدس به مدت دو روز از مناطق عملیاتی استان کردستان بازدید خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور دیدار مسؤولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری، اساتید تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری و راویان دوران دفاع مقدس از مناطق عملیاتی استان کردستان و یادآوری خاطرات رشادت‌های صورت گرفته در این منطقه، کاروانی پژوهشی توسط حوزه هنری به مدت دو روز 8 و 9 شهریور ماه از مناطق عملیاتی استان کردستان در شهرهای بانه، سقز، مریوان و سنندج بازدید می‌کنند و با شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب اسلامی در استان کردستان و امام شهدا تجدید عهد و پیمان خواهند کرد.

وی با اشاره به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان در اردیبهشت 88 گفت: معظم‌له کردستان را به واسطه دلاوری‌های مردان و زنان این مرز و بوم سرزمین «فداکاری‌های بزرگ» نام‌گذاری کردند تا بدانیم در سایه این دلاوری‌هاست که امروز کردستان به عنوان یکی از امن‌ترین مناطق کشور برخلاف خواسته دشمنان در مسیر توسعه و شکوفایی قرار گرفته و ناامیدی را برفراز خیمه دشمنان ایران اسلامی به اهتزاز درآورد.

مرادی افزود: متأسفانه تاکنون آنگونه بایسته و شایسته در بیان رشادت‌های صورت‌گرفته در کردستان اقدامی صورت نگرفته و این است که رهبر انقلاب در فرازی دیگر از بیاناتشان این استان را استان «مجاهدت‌های خاموش» می‌نامند.

وی رشادت‌های پیشمرگان مسلمان کرد را بخشی از تاریخ ارزشمند این استان و نقش‌آفرینی در مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی همگام با مهاجرین رزمنده استان عنوان کرد و گفت: از مهم‌ترین وظایف ما در این دوران، ثبت و ضبط خاطرات این دوران پرافتخار است که به عنوان میراثی معنوی و گرانسنگ برای آیندگان به یادگار بماند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در خصوص برنامه‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری کردستان گفت: تولید مشترک کتاب «نبرد کوهسالان» خاطرات سردار عبدالله ملکی با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، چاپ کتاب «محبت پنهان» خاطرات آزاده سرافراز محمدتقی کریمی، جمع‌آوری خاطرات حجت‌الاسلام حیدری نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه کردستان، ترجمه تاریخچه بمباران‌های شیمیایی به زبان کردی با عنوان «ژه‌هر باران» که هم اکنون در دست چاپ است. برگزاری برنامه‌های شب خاطره گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید، ورمقانی (چمران کردستان) و سرتیپ محمود امان‌اللهی در سنندج و بیجار، و چندین مجموعه دیگر که در حال انجام است.

وی افزود: برگزاری دو کارگاه تخصصی آموزش فنون مصاحبه و ادبیات پایداری با حضور آقایان زنجانی و قاسمی‌پور در سنندج از برنامه‌های ویژه‌ای است که برای تربیت مصاحبه‌گر به انجام رسیده است و با همکاری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس این امر ادامه خواهد یافت.

مرادی با اعلام آمادگی در راستای همکاری با پژوهشگران حوزه ادبیات پایداری در خصوص ضبط و ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی ادبیات پایداری در کردستان گفت: از طرح‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در این خصوص به صورت کامل در صورت تصویب دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مرکز حمایت خواهد شد.

مرادی در پایان با اشاره به جانفشانی‌های صورت گرفته در نقاط مختلف کردستان‏ تصریح کرد: نقطه‌ای در کردستان وجود ندارد که به خون شهیدی تطهیر نشده باشد و این وظیفه ما را در مقابل این جانفشانی‌ها سنگین و سنگین‌تر می‌کند.

ارسال نظرات