مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: با تأمین اعتبار لازم، موزه شهدا در جوار یادمان شهدای گمنام شهر قروه تا پایان امسال احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمدرضا شرف‌بیانی امروز در مراسم بهره‌برداری از بوستان شهدای گمنام قروه، اظهار داشت: 16 یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد که 61 شهید گمنام در این یادمان‌ها مدفون هستند.

وی وجود این یادمان‌ها را ملجأ ارتباط معنوی مردم با شهدا معرفی کرد و افزود: مردم کردستان، مردم سرزمین مجاهدت‌های خاموشی هستند که وجود این یادمان‌ها نقطه ارتباط معنوی آن با روزهای دفاع و مقاومت به شمار می‌رود.

به گفته شرف‌بیانی،کردستان دارای 3 هزار نقطه یادمانی بوده و این استان در طول دفاع مقدس 356 بار مورد تجاوز هوایی و بمباران دشمن بعثی قرار گرفته است.

وی افزود: خاک کردستان گلگون از خون 26 هزار شهید مهاجر و انصار است که 5 هزار و 400 نفر از این شهدا، بومی استان هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان،لزوم برجسته‌سازی اسناد معتبر دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: این اسناد نقش مهمی در معرفی مجاهدت، ایثار و جانفشانی شهدا و رزمندگان ما به نسل آینده دارد.

وی با اشاره به نقش استان کردستان در تاریخ دفاع مقدس، ادامه داد: مجموعه‌ای در این زمینه تدوین و به عنوان سندی ماندگار برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.

به گفته شرف‌بیانی، تدوین دانشنامه دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که این بنیاد با استفاده از خاطرات و تجربه‌های عینی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در استان در دست تدوین دارد و تلاش بر این است تا در ظرف مدت زمانی کوتاهی به سرانجام برسد.

وی با اشاره به ثبت685 مناسبت دفاع مقدس در تاریخ مقاومت کردستان، گفت:37 عملیات در دوران دفاع مقدس در استان کردستان انجام و شهرهای کردستان 26 بار مورد هجوم هوایی دشمن بعثی قرار گرفته‌اند که این اسناد حاکی از مظلومیت مردم این استان است.

شرف‌بیانی با بیان اینکه کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌ها عملکرد مثبت و تأثیرگذاری در تعمیر، نگهداری و بازسازی یادمان‌ها داشته است، افزود: ایجاد 10 یادمان در این کمیته به تصویب رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: امروز یادمان شهدای گمنام قروه رونمایی و در هفته دفاع مقدس هم یادمان 15 خرداد بانه بهره‌برداری می‌شود.

شرف‌بیانی با بیان اینکه برجسته‌سازی یادمان‌های شاخص در هر شهرستان، مدنظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کردستان است، گفت: یادمان شهدای گمنام قروه، یادمان اصلی و برجسته این شهرستان است که تلاش می‌کنیم تا توسعه مطلوبی در این مکان برای بهره‌مندی بیشتر زائران شهدا انجام شود.

وی با تقدیر از مسؤولین شهرستان قروه برای ساماندهی این یادمان، گفت: این اقدام که ناشی از تصمیمی انقلابی و موثر از سوی فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر قروه بود، حرکتی ماندگار در طول تاریخ برای نسل‌های آینده خواهد بود.

ارسال نظرات