مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل از مشارکت بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی در حوزه ساخت و تجهیز كتابخانه های عمومي تمجید نمود.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۴۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومي اداره کل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل، رباب عزيزخاني در مراسم افتتاح سه باب كتابخانه عمومي كه در سالن بيضائ اردبيلي برگزار شد، اظهار كرد: سه كتابخانه فارابي محله اروج آباد اردبيل، ابن سيناي روستاي خليل آباد و زكري رازي شهرستان نير هر يك به مساحت 126 متر مربع و جمعاً با اعتبار چهار ميليارد و پانصد ميليون ريال توسط بانک پاسارگاد ساخته و پس از تجهیز توسط بنیا علمی آموزشی قلم چی با هزینه جمعاً یک میلیارد و پانصد هزار ریال افتتاح شدند.

وي با اشاره به همكاري خيرين كتابخانه ساز در ساخت اين كتابخانه ها، افزود: بانك پاسارگاد در احداث و بنياد آموزشي علمي قلم چي در تجهيز اين سه كتابخانه مساعد نموده و کتابخانه های جدید را به مردم استان اردبيل هديه كردند كه قدردان زحمات آنها هستيم.

عزيزخاني ادامه داد: بنياد علمي آموزشي قلم چي در تکمیل و تجیهز 13 كتابخانه عمومي در سطح استان همكاري كرده است كه اين كتابخانه ها به زودي به بهره برداري مي رسند.

وي با بيان اينكه هفت كتابخانه عمومي در استان اردبيل آماده افتتاح هستند، تصريح كرد: كتابخانه روستاي شايقِ سرعين، نیارق نمین، 15 خرداد آراللو، ایران آباد پارس آباد در حال تكميل و اتمام هستند و به زودي افتتاح خواهند شد.

عزيزخاني از تکمیل دو باب كتابخانه مركزي در شهرستان هاي پارس آباد و خلخال و کتابخانه عمومی انجیرلو خبر داد و افزود: اين كتابخانه ها توسط يك بنیاد خيّر با اعتبار نزديك به سی ميليارد ریال تکمیل شده و تا سال آينده در اختيار مردم قرار خواهند گرفت.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل با يادآوري اينكه در سال گذشته دو كتابخانه عمومي شيخ شرف الدين و مقدس اردبيلي با مساعدت بانك پاسارگاد احداث و افتتاح شدند، تصریح کرد: هم اكنون در هر يك از اين كتابخانه هاي عمومي، نزدیک به 600 عضو فعالیت دارند.

عزيزخاني خاطرنشان كرد: به لطف دولت تدبير و اميد، وضعيت كيفي و كمي كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل به طور چشم گيري بهبود يافته است.

معاون عمراني استاندار اردبيل نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه در هفته دولت 488 پروژه با سرمايه گذاري 645ميليارد تومان افتتاح شد، افزود: شهرداري اردبيل پروژه هايي به ارزش115 ميليارد تومان افتتاح كرد.

علي آذر نژاد ضمن قدرداني از مشاركت خيرين، بانك پاسارگاد و بنياد قلم چي و پیگیری های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: یکی از افتخارات بنده كتابخواني هست بطوریکه دوهزار و 500 جلد كتاب در كتابخانه شخصي ام موجود است و البته در زمینه اهداي كتاب نیز فعال هستم چراکه امر پسنديده اي است و مقام معظم رهبري نيز بر ترويج اين كار تأكيد دارند.

معاون عمراني استاندار اردبيل ابراز اميدواري كرد كه با احداث كتابخانه هاي عمومي ياد شده، سرانه مطالعه در استان افزايش يابد.

در اين مراسم، مشاور مديرعامل بانك پاسارگاد نيز طي سخناني اظهار داشت: ما اولين ارگان اقتصادي هستيم كه به حوزه های مدرسه سازي، كتابخانه سازي و ساخت بيمارستان و مراكز بهداشت در مناطق محروم كشور ورود پيدا كرديم زيرا مسئوليت هاي اجتماعي اولويت اصلي ما است.

رفيعي با اشاره به اينكه بسياري از روستاهاي دورافتاده كشور از كمبود امكانات آموزشي رنج مي برند، تصريح كرد: برخي مدارس روستايي نياز به معلم و مدرسه دارند، بنابراين لازم است ارگان هاي پيشگام در عرصه خدمت نوع دوستانه، با ساخت مدرسه در آبادي كشورمان سهيم باشند.

وي خاطرنشان كرد: احداث مدرسه و كتابخانه در مناطق محروم جهت تربيت شايسته فرزندان، رشد و تعالي جامعه و توسعه فرهنگي كشور ضرورت دارد بطوریکه بانک پاسارگاد در احداث 20 كتابخانه مشاركتي و هفت هزار تخت بيمارستان در سطح كشور فعالیت داشته است.

شايان ذكر است در پايان اين مراسم از مدير دفتر قلم چي در اردبيل به نمایندگی از مؤسس این بنیاد و عوامل بانگ پاسارگاد تجليل و تقدير به عمل آمد.

 
ارسال نظرات